Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Nu lanceres en uddannelse i disruption

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 15 June 2017 kl. 10:42 af: Dennis Clausager

Alle taler om disruption, men mange har svært ved at relatere det til egen dagligdag og virksomhed. Det skal en ny uddannelse lave om på.

Disruption er et af de seneste års store buzz-words, hvor medier og eksperter har råbt højt om nødvendigheden i at disrupte sin egen virksomhed før andre gør det.

Ofte er danske ledere og erhvervsfolk valfartet til Silicon Valley for at blive klogere på bl.a. disruption, men den viden kan være svær at omsætte til en dansk kontekst, hvor store virksomheder som Airbnb og Uber sjældent bliver klækket. Det mener folkene bag den en ny uddannelse hos Aros Business Academy, der sætter fokus på disruption i et nordisk perspektiv. Det skriver uddannelsesinstitutionen i en pressemeddelelse.

Ikke nok fokus på disruption

Hos Aros Business Academy mener man, at der er for lidt fokus på disruption, og læner sig op ad en undersøgelse som Dansk Industri tidligere har lavet. Her viste det sig, at kun halvdelen af danske virksomheder har fokus på det nye begreb.

- Disruption er et af tidens store buzzwords, som de fleste har hørt om, men som mange stadig har svært ved at relatere til og ikke mindst arbejde med ude i de danske virksomheder. Det vil vi lave om på, siger Anders Rosenlund, der er uddannelseschef hos Aros Business Academy. Han fortæller, at underviserne på uddannelsen består af seks fremtrædende danske eksperter i disruption.

- Teknologien buldrer derudad, og det giver både muligheder og trusler for virksomhederne. Det bliver man nødt til at forholde sig til, da spillereglerne og grundlaget for ens gode forretning kan ændre sig på rekordtid, siger Anders Rosenlund og fortsætter:

- På den nye uddannelse kommer deltagerne over et halvt års tid bl.a. til at arbejde med at disrupte deres egne virksomheder - og til at udvikle disruptive tiltag, der kan afprøves sideløbende med den 'gamle' forretning. På den måde bliver de opmærksomme på nye digitale markedsmuligheder og ikke mindst mulige faldgruber, lyder det fra uddannelseschefen.

LÆS OGSÅ: Blogger: Detailbranchen bør stå sammen om elevuddannelser



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD