Nu har Tivoli fundet afløseren for mangeårig topchef
FAKTA
- Tivoli er i Danmarks største attraktion med knap fem millioner gæster i 2018.
- Cirka 1/3 del af gæsterne er turister.
- Inklusive lejere og forpagtere var Tivolis omsætning 1,5 mia. kr. i 2018.
- Med 23 restauranter, 14 fastfood butikker, fem barer og to caféer er Tivoli Københavns største udbyder af spisesteder. En række af dem har åbent året rundt.
- I 2017 åbnede Tivoli Hjørnet med 16 nye spisesteder, restauranter, flere Nimb hotelværelser samt designbutik.
- Herudover drives Nimb Hotel af Tivoli.
Kilde: Tivoli
Den kommende topchef i Tivoli er lige nu del af Coop-bestyrelsen og har flere topstillinger på sit cv.
46-årige Susanne Mørch Koch bliver ny adm. direktør for Tivoli i København. Det skriver forlystelsesparken i en pressemeddelelse.
Hun får til opgave at udfylde skoene efter veteranen Lars Liebst, der i december sidste år kunne fortælle, at han ville træde tilbage efter næsten et kvart århundrede på sin post.
- Ser man på Susannes stærke CV, er det som om, der går en lige linje fra alt det, hun har beskæftiget sig med, til stillingen som administrerende direktør i Tivoli, siger Tom Knutzen. Han er bestyrelsesformand i Tivoli.
Susanne Mørch Koch kommer direkte fra en stilling som administrerende direktør for Danske Spil, men hun sidder også på flere bestyrelsesposter - blandt andet hos dagligvarekoncernen Coop og Scandic Hotels.
Tidligere har hun desuden været kommerciel direktør i DSB, hvor hun havde kiosksalget på stationerne som et af sine områder.
Skal bevare storform
Ifølge formand Torben Knutzen er Tivoli lige nu i “storform” og sådan skulle det gerne blive ved med at være, selvom om konkurrencen om forbrugernes fritid er hårdere end nogensinde.
Den udfordring er Susanne Mørch Koch klar til at tage på sig.
- Tivoli er et levende og mangfoldigt stykke kulturhistorie lige midt i hovedstaden, og man kan ikke fortælle Tivolis historie uden samtidigt også at fortælle det moderne Københavns historie, siger hun og fortsætter:
- Med mit kendskab til Tivoli både som gæst og forretningspartner, ved jeg, at Havens almenkendte succes udspringer af den gæsteoplevelse, som forlystelseshavens mange medarbejdere hver dag leverer med det menneskelige møde og en udpræget sans for service, siger hun og fortsætter:
- Jeg glæder mig til at bringe alt det jeg kan, og alt det, jeg står for, i spil for Tivoli, medarbejderne og de knap fem millioner årlige gæster.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter