Nethandlen eksploderer hos IC Group
- Det er vores helt klare, strategiske ambition at skaffe os vækst via det momentum, der er i nethandelen, siger koncernchefen.
Den danske modekoncern IC Group, der står bag mærkerne By Malene Birger, Tiger of Sweden og Peak Performance med egne brand stores, oplever ligesom andre i tøjbranchen en massiv voksende nethandel.
Således oplever Tiger of Sweden på nogle områder en årlig vækst på op til 50 procent, skriver dagbladet Børsen.
- Vi ved slet ikke, hvordan e-commerce vil udvikle sig. Måske er vores hjerne slet ikke stor nok til at forstå alle mulighederne. Men uanset om vores e-commerce-platform bruges til at købe eller til at researche på, så er der ingen vej udenom. Vi skal være der, siger koncernchef Mads Ryder til Børsen.
Derfor investerer IC Group kraftigt i e-handel.
LÆS OGSÅ: Derfor gavner nethandel også fysiske butikker
Vil udnytte momentum
- Derfor er det vores helt klare, strategiske ambition at skaffe os vækst via det momentum, der er i nethandelen, siger Mads Ryder videre til avisen.
Ud af IC Groups omsætning på over 2,6 milliarder kroner i sidste regnskabsår har koncernens nethandel først lige passeret 100 millioner kroner, hvilket giver en stor vækstmulighed ifølge Mads Ryder.
Ifølge brancheorganisationen Dansk Mode & Textil er det i dag omkring hvert femte stykke tøj, der sælges online.
LÆS OGSÅ: IC Group øger indtjeningen - og varsler kæmpe udbytte til aktionærer
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter