Modeugen henter ung direktør
Et kendt ansigt i branchen på bare 35 år bliver ny direktør for Copenhagen Fashion Week. Forgængeren har fået job i Matas.
Næsten hele sommeren har Copenhagen Fashion Week været uden en administrerende direktør. Men nu er den rette profil fundet, skriver brancheorganisationen Dansk Mode & Textil i en pressemeddelelse.
Topstillingen går til 35-årige Cecilie Thorsmark. Trods sin unge alder har hun allerede siddet i flere ledende stillinger - senest som kommunikationsdirektør for organisationen Global Fashion Agenda.
Tidligere har hun også været presse- og kommunikationschef i Danish Fashion Institute og Copenhagen Fashion Week. Så hun kender sin nye arbejdsgiver særdeles godt.
- Cecilie Thorsmark har dyb indsigt i, hvad det vil sige at drive en modeuge, ligesom hun besidder gode kommunikative evner og har en stærk international profil, siger Thomas Klausen. Han er administrerende direktør i Dansk Mode & Textil og næstformand for modeugen.
- Hun er vant til at arbejde i en international organisation, taler flere sprog flydende og har en imponerende historik, når det kommer til at tiltrække international interesse for events på dansk grund, fortsætter han.
Skal arbejde med ny strategi
I 2017 gennemgik Copenhagen Fashion Week en større strategiproces med henblik på at udbygge positionen som Nordens største modeuge. Her kommer Cecilie Thorsmark til at spille en nøglerolle.
- Jeg er henrykt for at vende tilbage til Copenhagen Fashion Week. Jeg glæder mig meget til at påtage mig det store ansvar, der ligger i at videreudvikle, styrke og fremtidssikre modeugen, siger hun.
- Jeg mener, at Copenhagen Fashion Week har et endnu større potentiale, og derfor vil jeg blandt andet arbejde for at styrke modeugens bæredygtige profil og skabe en international platform med skandinavisk mode som drivkraft, fortsætter hun.
Forgænger er nu i Matas
I begyndelsen af juni mistede Copenhagen Fashion Week sin direktør, da Camilla Frank valgte at sige stop efter halvandet år.
Men der gik ikke længe, før hun blev præsenteret som ny medarbejder hos Matas, hvor hun har fået ansvaret for store dele af den digitale satsning.
- Vi har netop præsenteret en langsigtet strategi, hvor vi over de næste fem år skal forny og omstille Matas, sagde direktør for e-commerce, Brian Andersen, i den forbindelse.
- Her kommer vi især til at udvikle vores tilstedeværelse på de sociale medier, og det bliver et område, hvor vi vil sætte dagsordenen. Med Camilla Frank får vi en meget erfaren kapacitet, som vi er helt sikre på, er den rigtige til at løfte opgaven, fortsatte han.
Tidligere i karrieren har Camilla Frank blandt andet været chefredaktør på Alt for Damerne og Eurowoman.
LÆS OGSÅ: Matas opruster: Giver modeboss ansvaret for digital satsning
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter