Modeugen henter ung direktør
PROFILJOBS
Bolia.com søger en dynamisk og engageret IT Support Manager til en nyoprettet stilling
PWT GROUP søger Koncernøkonomichef – med stærk regnskabsmæssig faglig profil
KINGS & QUEENS ÅBNER I AARHUS og søger personale – kom og bliv en del af en modesucces!

Et kendt ansigt i branchen på bare 35 år bliver ny direktør for Copenhagen Fashion Week. Forgængeren har fået job i Matas.
Næsten hele sommeren har Copenhagen Fashion Week været uden en administrerende direktør. Men nu er den rette profil fundet, skriver brancheorganisationen Dansk Mode & Textil i en pressemeddelelse.
Topstillingen går til 35-årige Cecilie Thorsmark. Trods sin unge alder har hun allerede siddet i flere ledende stillinger - senest som kommunikationsdirektør for organisationen Global Fashion Agenda.
Tidligere har hun også været presse- og kommunikationschef i Danish Fashion Institute og Copenhagen Fashion Week. Så hun kender sin nye arbejdsgiver særdeles godt.
- Cecilie Thorsmark har dyb indsigt i, hvad det vil sige at drive en modeuge, ligesom hun besidder gode kommunikative evner og har en stærk international profil, siger Thomas Klausen. Han er administrerende direktør i Dansk Mode & Textil og næstformand for modeugen.
- Hun er vant til at arbejde i en international organisation, taler flere sprog flydende og har en imponerende historik, når det kommer til at tiltrække international interesse for events på dansk grund, fortsætter han.
Skal arbejde med ny strategi
I 2017 gennemgik Copenhagen Fashion Week en større strategiproces med henblik på at udbygge positionen som Nordens største modeuge. Her kommer Cecilie Thorsmark til at spille en nøglerolle.
- Jeg er henrykt for at vende tilbage til Copenhagen Fashion Week. Jeg glæder mig meget til at påtage mig det store ansvar, der ligger i at videreudvikle, styrke og fremtidssikre modeugen, siger hun.
- Jeg mener, at Copenhagen Fashion Week har et endnu større potentiale, og derfor vil jeg blandt andet arbejde for at styrke modeugens bæredygtige profil og skabe en international platform med skandinavisk mode som drivkraft, fortsætter hun.
Forgænger er nu i Matas
I begyndelsen af juni mistede Copenhagen Fashion Week sin direktør, da Camilla Frank valgte at sige stop efter halvandet år.
Men der gik ikke længe, før hun blev præsenteret som ny medarbejder hos Matas, hvor hun har fået ansvaret for store dele af den digitale satsning.
- Vi har netop præsenteret en langsigtet strategi, hvor vi over de næste fem år skal forny og omstille Matas, sagde direktør for e-commerce, Brian Andersen, i den forbindelse.
- Her kommer vi især til at udvikle vores tilstedeværelse på de sociale medier, og det bliver et område, hvor vi vil sætte dagsordenen. Med Camilla Frank får vi en meget erfaren kapacitet, som vi er helt sikre på, er den rigtige til at løfte opgaven, fortsatte han.
Tidligere i karrieren har Camilla Frank blandt andet været chefredaktør på Alt for Damerne og Eurowoman.
LÆS OGSÅ: Matas opruster: Giver modeboss ansvaret for digital satsning
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Kommentarer |
Afstemning
Seneste nyheder
Massiv pengestrøm kan holde legendarisk butik i live
Discountkæde vil investere for en milliard i 2019
Rema 1000 løfter sløret for markant fremgang
Direktør forlader Tiger of Sweden med øjeblikkelig virkning
Dansk boligkæde når ikke mia-mål og skifter strategi
Dansk detailhandel er helt uforberedt på Amazon
Netto-chef var gavmild overfor kunde - nu er han fyret
Kæde med tusindvis af butikker tæt på konkurs
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect


Ny undersøgelse: Generation Z er den mest bevidste forbrugergruppe nogensinde
Retail Institute Scandinavia A/SSeneste afstemninger
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Er butikkernes julekataloger lige til skraldespanden?
Falske likes og falske følgere er vildledning
Urimelig konkurrence fra udenlandske netbutikker
Længere reklamationsret vil give flere kasserede produkter
Er søgemaskineoptimering relevant for den fysiske butik?