Modegigant på nettet stortrives under pandemien
Millioner af nye kunder strømmer til modegiganten Zalando, og det er med til at drive omsætningen i vejret, viser de seneste nøgletal.
Modeplatformen Zalando er ikke hårdt ramt af den igangværende pandemi. Tværtimod. I første halvår af 2020 er toplinjen vokset med godt 19,7 procent til et niveau omkring 29 milliarder danske kroner.
Det viser netop offentliggjort regnskab fra den tyske modeplatform, som har danske Anders Holch Povlsen med i ejerkredsen.
Særligt stærkt er det gået i regnskabsåret andet kvartal med en omsætningsvækst på 27 procent og en strøm af nye kunder. Lige kan Zalando tælle over 34 millioner aktive kunder - en fremgang på 20 procent i forhold til samme periode sidste år.
- Vi er meget tilfredse med den særdeles stærke fremgang i andet kvartal. Vi vil fortsætte med at investere i vores platformstrategi og udvide vores skandinaviske udvalg af mode, siger Davis Hejgaard i en kommentar til regnskabet. Han er nordisk chef hos Zalando.
.- Vi er stolte over, at H&Ms brand, ARKET, lanceres på alle vores 17 markeder d. 23. august. ARKET får adgang til vores mere end 34 millioner kunder på tværs af Europa og er efter Weekday og Monki det seneste brand fra H&M-koncernen, der sælger sine kollektioner på vores platform, siger han.
Bundlinjen følger med den gode udvikling og lyder på over 900 millioner kroner for andet kvartal.
LÆS OGSÅ: Millioner af nye kunder strømmer til Zalando - men aktien falder
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter