Millionerne fortsætter med at fosse ud af Jysk-ejet kæde
En satsning på at komme ind på hylderne i supermarkedet redder ikke sushikæde fra endnu et tocifret milliontab.
Godt nok tjener Lars Larsen Group flere penge end nogensinde. Men det er ikke alle dele af koncernen, som bidrager lige meget til festen.
Sushikæden Letz Sushi har gennem flere år kæmpet med økonomien, og årsregnskabet for 2018/19 er ingen undtagelse med et underskud på over 21 millioner kroner. Året forinden lød tabet på næsten 23 millioner.
Årsrapporten er dog langtfra støvsuget for positive takter. En stigende omsætning har været med til at øge bruttofortjenesten med 26,6 procent.
- Periodens resultat ender dog stadig i et forholdsvist stort minus, hvilket ikke er tilfredsstillende, og skyldes at virksomheden endnu ikke har høstet den fulde effekt af de investeringer, der er foretaget, forklarer ledelsen i årsrapporten.
Blandt investeringerne er satsningen på at forsyne landets supermarkeder med sushi-produkter. Samtidig har skiftet til mere bæredygtige råvarer og indgåelse af overenskomst endnu ikke resulteret i de markedsandele, der er nødvendige, for at opveje de øgede omkostninger.
Letz Sushi har i skrivende stund 20 restauranter, og det antal forventes ikke at vokse i 2020. Til gengæld vil ledelsen søsætte flere salgs- og marketingaktiviteter for at øge kendskabet til kæden.
LÆS OGSÅ: Lars Larsens efterladte koncern tjener flere penge end nogensinde
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter