Lars Larsens sushikæde vil tjene flere penge i supermarkederne
Sushikæden regner med at skrue voldsomt op for satsningen på supermarkedernes kølediske.
Gennem et års tid har Letz Sushi leveret færdigretter til kølediskene i flere supermarkeder, og nu er satsningen begyndt at tjene penge hjem til kæden.
Det skriver Børsen, som har talt med den administrerende direktør.
Lige nu har Letz Sushi aftaler med omkring 500 butikker - herunder Føtex, Kvickly og Bilka - men i løbet af 2019 skal antallet fordobles. Den nuværende omsætning på et tocifret millionbeløb skal samme vej.
- Vi har indtil nu ikke haft produktionskapacitet til at følge med. De kæder, vi har været ude i, har gerne ville afsætte mere, end vi kunne levere, siger Anders Barsøe til Børsen. Han er administrerende direktør for Letz Sushi.
- I peak-tidspunkter omkring weekender osv. kunne vi have lagt 30 pct. til. Og det er uden det opsøgende arbejde og nye butikker, som vi går efter nu, fortsætter han.
Gennem de seneste to årsregnskabet har Letz Sushi ApS tabt godt 17,5 millioner kroner.
I 2017 overtog Lars Larsen det fulde ejerskab med virksomheden gennem Lars Larsen Group.
LÆS OGSÅ: Sushi-partner efter tab: Det her kan blive rigtig stort
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter