Milliarderne ruller ind hos Jysk
Endnu en gang kan Jysk præsentere et rekordregnskab på både top- og bunlinje. Særligt i Østeuropa går forretningen godt.
Forretningen ser ud til at køre på skinner hos Jysk, som især tjener mange penge i Østeuropa. Det fremgår af en række nye nøgletal fra boliggiganten.
Omsætningen for regnskabsåret 2015/16 landede på rekordhøje 23,2 mia. kroner, hvilket er en forbedring i forhold til 21,9 mia. sidste år. Samtidig kan Jysk glæde sig over et EBIT-resultat på over tre mia.
- Vi har god grund til at være tilfredse med regnskabet. Vores mål er, at Jysk skal vokse og tjene penge, og det har vi gjort, udtaler bestyrelsesformand og ejer af Jysk, Lars Larsen, i en pressemeddelelse.
Gennem det seneste regnskabsår har Jysk åbnet 100 nye butikker, så det samlede antal nu er omkring 2.400 fordelt på 45 lande. Senest har forbrugerne i Georgien og Hviderusland fået mulighed for at købe møbler og sengetøj i Jysk.
Markant fremgang i Østeuropa
Østeuropa har denne gang været en stor vækstmotor. Her går det stærkest med at åbningen af nye butikker og forbrugerne tager godt imod den danskejede kæde.
- Jysk har fået en fantastisk modtagelse i Østeuropa, og forbrugerne er utrolig glade for både vores sortiment og den måde, vi driver forretning på. Den skandinaviske stil og den skandinaviske tilgang til både kunder og medarbejdere er helt sikkert med til at gøre, at rigtig mange vælger Jysk, siger Lars Larsen.
Udviklingen er især tydelig på det polske marked, hvor Jysk i øjeblikket har over 200 butikker - flere end noget andet land i verden.
Vil åbne 100 nye butikker om året
Den offensive strategi med at åbne masser af nye fysiske butikker vil fortsætte i det nye regnskabsår, melder Lars Larsen. Og stigende nethandel kommer ikke til at ændre planerne.
- Jeg tror ikke, at e-handel nogensinde kommer til at gøre de fysiske butikker overflødige, og derfor skal JYSK fortsætte med at åbne cirka 100 nye butikker om året, siger Lars Larsen.
- Men samtidig skal vi give kunderne flere og bedre muligheder for at handle online, så JYSK har de bedste tilbud, og den bedste kundeservice uanset om kunderne foretrækker at gå ind i en butik eller at handle hjemme foran computerskærmen, afslutter han.
LÆS OGSÅ: Sengespecialisten udskifter direktøren
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter