Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Melodi Grand Prix skal løfte københavnske butikker

Foto: detailfolk.dk



Monday den 20 January 2014 kl. 11:23 af: Freja Thorbech

De københavnske butikker forbereder sig på et stort rykind af turister i forbindelse med afholdelsen af Det Internationale Melodi Grand Prix.

Når musikere, journalister og turister indtager den danske hovedstad i forbindelse med afholdelsen af Det Internationale Melodi Grand Prix i begyndelsen af maj, er de københavnske butikker klar til at udnytte den store opmærksomhed, som det internationale arrangement bringer med sig.

- Man vil opleve, at byen får et ekstra boost i de her dage. Og jeg ved, at butikkerne vil bruge det aktivt, da det er en god anledning for dem til at komme i kontakt med kunderne, siger Jan Michael Hansen, der er direktør i Københavns City Center (KCC), der varetager butikkerne i indre bys interesser.

Og han er ikke i tvivl om, at det store event vil få en stor betydning for hovedstadens butikker.

- Der er ikke bare et grandprix, der løber over en dag, men et grandprix, der vil præge byen i lang tid i form af events og udsmykninger, og det betyder selvfølgelig, at der vil være en meget stor omtale og vi får rigtig mange turister til byen, og det ved vi jo altid er godt for detailhandlen, siger Jan Michael Hansen til detailfolk.dk.

Byen bliver synlig for 170 millioner

Og at værtsskabet vil tiltrække opmærksomhed til Danmark og København, hersker der ikke tvivl om.

- Det er en helt unik og enestående mulighed at være værtsby for verdens største musikkonkurrence. Det giver en værdifuld, global medieomtale og -synlighed til potentielt 170 millioner seere. På den korte bane betyder det selvfølgelig en masse internationale besøgende og en stor opmærksomhed fra hele Europa i den uge, hvor konkurrencen finder sted, siger Emil Spangenberg, som er talsmand for Host City Copenhagen, der står for værtsskabet.

Mulighed for at fremhæve byens fortællinger

Men også på den lange bane vil det få en betydning, at et så stort internationalt event bliver afholdt i den danske hovedstad, mener Emil Spangenberg.

- På den lange bane er det en kæmpe mulighed for at vise hovedstadens kernefortællinger frem som f.eks. vores cykelkultur, gastronomi, design og arkitektur, siger han.

Også citydirektøren ser frem til muligheden for at vise fortællinger frem.

- Vi kan se, at der med grandprixet en mulighed for at få et budskab ud, som ellers ikke er der. Grandprixet og de mange events giver en platform og en mulighed for at fortælle historierne om butikkerne og virksomhederne igen, siger Jan Michael Hansen til detailfolk.dk.

Han fortæller, at medlemmerne netop nu er i gang med at planlægge aktiviteter og events, der kan spille sammen med Det Internationale Melodi Grand Prix. Samtidig planlægger KCC selv et medlemsmøde i næste måned, der sætter fokus på mulighederne for at udnytte grandprixet.

Også det tværfaglige netværk Detail-forum forsøger at sætte fokus på detailhandlens muligheder i forbindelse med Det Internationale Melodi Grand Prix. Den 6. februar afholder netværket et arrangement, hvor blandt andet den adm. direktør for Malmö City, Pia Sandin, lægger vejen forbi og fortæller om de svenske naboers erfaringer fra sidste år.

Arrangementet er åbent for alle og du kan læse mere om det her.

LÆS OGSÅ: Initiativ skal bringe service til København



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD