Ny rabatordning: Matas indfører ''tax free'' priser
Med et nyt samarbejde vil Matas matche lufthavnenes priser og give sine kunder rabat, når de køber produkter inden ferien.
Matas vil fremover gøre det muligt for sine kunder at købe produkter til tax free-priser, inden de skal ud at rejse. Det skriver kæden i en pressemeddelelse.
Rabatordningen er resultatet af et samarbejde med Apollo Rejser og gælder for alle 1,7 mio. medlemmer af Club Matas, hvis de altså kan fremvise en gyldig billet fra rejsebureauet ved kassen.
I alt bliver besparelsen på 20 procent i forhold til den sædvanlige pris. Det skal få flere kunder til at købe solcreme og aftersun, før de kommer forbi lufthavnens butikker.
- For os giver det god mening at udvide samarbejdet yderligere ved at tilbyde vores rejsende de ekstra fordele, som de efterspørger, siger Glenn Bisgaard, kunde- og kommunikationschef hos Apollo Rejser, i pressemeddelelsen.
- Stort set alle køber solcreme, aftersun og andre produkter inden afrejse, og nu gør vi det muligt for dem at finde disse i det brede sortiment, som de er vant til fra dagligdagen, og samtidigt lade dem spare penge, fortsætter han.
I sit seneste årsregnskab for 2017/17 kunne Matas præsentere en omsætning på 3,4 mia. kroner, hvilket var en tand levere end året før. Det samlede resultat lød på 365 mio. kroner. Ifølge årsregnskabet har øget konkurrence påvirket nøgletallene.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter