MadMarked fortsætter uden stifter
Stifteren af MadMarked har valgt at takke nej til at være en del af konceptet efter en konkurs tidligere på året.
Det bliver uden stifter Birgitte Escherich, når MadMarked fremadrettet skal sælge økologisk og bæredygtig mad til danskerne.
- Efter en periode med usikkerhed omkring fremtiden for MadMarked, valgte jeg at takke nej til et tilbud om at blive konsulent for det, der var mit eget livsværk da det udviklede sig i en retning som ikke var i harmoni med min ideologi. Jeg har altid været selvstændig erhvervsdrivende og ved efter 15 år i fødevarebranchen lige præcis hvad jeg vil, skriver stifteren og den tidligere chefideolog i en pressemeddelelse.
Det ellers fremadstormende MadMarked, der er en form for gårdbutik, supermarked, køkken, bageri og forsamlingshus i et, blev i januar begæret konkurs på grund af rod i bogholderi og økonomistyring. Samtidig blev den adm. direktør Jesper Skibstrup bortvist. Han har senere meldt sig selv til politiet, fordi han angiveligt skulle have brugt firmaets penge til private formål.
LÆS OGSÅ: Medie: MadMarked-direktør trak 310.000 kroner ud til sig selv
Butiksejer overtog koncept
Konkursen betød, at to af MadMarkeds butikker måtte lukke, mens tre lokalt ejede butikker kunne fortsætte driften. Den ene af butiksejerne købte herefter navn, koncept og logo fri af konkursboet for at stifte et andelsselskab blandt de resterende butikker, der kunne overtage varemærket. Noget vi tidligere har skrevet om her på detailfolk.dk.
Men det fremtidige MadMarked bliver altså uden stifteren, der nu vælger at gå nye veje.
- Jeg har været 13 år om at skabe MadMarked og har både kompetencer, erfaringer og skarpe holdninger til, hvordan man skal drive bæredygtig fødevarehandel. Den erfaring gjorde MadMarked til en succes og den skal naturligvis bruges til at skabe endnu mere bæredygtighed og sundhed. Derfor vælger jeg at gå nye veje, siger Birgitte Escherich.
Hun håber dog fortsat på succes for det koncept, hun har skabt.
- Jeg er utrolig stolt over at nogen synes, at MadMarked- ideen er så god, at man vil drive den videre. Jeg ønsker kun alt det bedste og at de kan klare den enorme tværfaglige opgave, siger Birgitte Escherich.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter