Lufter ny kurs for tusindvis af H&M-butikker
Den stigende nethandel får H&M-koncernen til at overveje en transformation af de fysiske butikker.
Tøjgiganten H&M arbejder på at gentænke sine mere end 5.000 butikker, så de bliver ved med at være relevante for de internet-begejstrede forbrugere. Det skriver Financial Times.
Planen er at gøre dem til fysiske holdepunkter for nethandlen.
- Vi er overbeviste om, at butikkernes rolle vil ændre sig, siger Karl-Johan Persson til Financial Times. Han er topchef i H&M - men kun lidt endnu.
- Hvordan kan vi bruge vores butikker bedre som logistiske knudepunkter for leveringer, for afhentninger og returneringer, spørger han retorisk.
I tråd med den stigende digitalisering regner H&M med et rekordlavt antal nye butikker i 2020. Bare 25 åbninger er på tegnebrættet.
Digitalisering bliver uden tvivl en af de vigtigste emner, som den kommende administrerende direktør, 47-årige Helena Helmersson, kommer til at få på sit bord. Hun afløser Karl-Johan Persson, der i stedet rykker op for bordenden af bestyrelsen i H&M, hvor faderen ellers har siddet gennem mere end 20 år.
Hennes & Mauritz blev grundlagt i 1947. Udover de mange butikker under eget navn har koncernen H&M Group også kæderne Cos, Monki, Weekday, & Other Stories, H&M Home, Arket og Afound.
Sidste år lå den samlede omsætning på 233 milliarder svenske kroner.
LÆS OGSÅ: Tronskifte i H&M efter mere end 10 år
Læs hele artiklen på Financial TimesFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter