H&M skifter kurs: Vil teste salg af andre mærker
Som noget nyt har H&M-kæden planer om at åbne døren for mærker udefra.
Den enorme tøjkæde H&M har planer om at sælge produkter fra eksterne mærker - i første omgang på forsøgsbasis.
Det skriver nyhedsbureauet Reuters, som har talt med en talsmand fra koncernen.
Andre af H&M-koncernens kæder har allerede andre mærker på hylderne - det gælder blandt andet Arket og & Other Stories. Men H&M-butikkerne har indtil videre været lukket land.
Satsningen kan vise sig at være et skridt på vejen til at blive en mere direkte konkurrent til store internetplatforme som Zalando og Asos, der har en lang række forskellige mærker på de digitale hylder, skriver Reuters.
Tidligere har H&M-koncernen også lanceret konceptet Afound. Det dækker både over en online markedsplads og fysiske butikker, hvor der egne og eksterne brands i sortimentet.
LÆS OGSÅ: H&M begynder at leje tøj ud
Læs hele artiklen på ReutersFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter