H&M lukker ned for kendt tøjmærke
Den svenske modegigant dropper et kendt tøjmærke, som ellers har forsynet masser af unge med stramme bukser.
Engang var det svært at gå uden for sin dør i København uden at støde på folk i stramme jeans fra Cheap Monday. Men tiderne skifter.
Torsdag formiddag kunne ejerne i H&M-koncernen nemlig annoncere lukningen af tøjmærket med det velkendte kranium som logo.
Den svenske gigant vil i stigende grad fokusere på kerneforretningen, og der hører Cheap Monday ikke til.
- Cheap Monday har primært været baseret på traditionelt engrossalg, og det er en forretningsmodel, som står over for store udfordringer, skriver H&M i en pressemeddelelse.
- Gennem længere tid er både omsætningen og indtjeningen gået tilbage, slår koncernen fast.
Processen med at lukke ned for Cheap Monday starter med det samme og forventes at vare indtil sommeren 2019. Netbutikken har sidste åbningsdag ved årsskiftet - det samme har en konceptbutik i London.
I alt står omkring 80 medarbejdere til at miste jobbet.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter