Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Lidl Danmark får hjælp af international brandingekspert

Martin Lindstrøm (th.) og Lidls adm. direktør, Jens Stratmann, foran Lidls butik i Nordhavn. Foto: PR.




Thursday den 8 June 2023 kl. 09:54 af: Kristian Holgersen

En brandingekspert med erfaring fra USA skal være med til at styrke profilen hos Lidl Danmark.

Ifølge Lidl Danmark selv går det faktisk meget godt i øjeblikket.

For at holde sig skarp har discountkæden nu fået hjælp af brandingeksperten Martin Lindstrøm, der har firmaet Lindstrom Company.

Hos den danske del af Lidl skal Martin Lindstrøm være med til at finde løsninger på tidens store udfordringer i detailhandlen.

- Detailscenen i Danmark har aldrig været under større forandring end nu. Det er en udvikling, der minder meget om det, vi i Lindstrom Company har oplevet på det amerikanske marked. Her vil forbrugerne på den ene side i stigende grad have lave priser uden kvalitetskompromiser - og samtidig er de desperate efter at støtte det lokale for at sikre et smil og god service, siger han.

- Balancen mellem 'lokal' og prisbevidsthed er noget, vi har brugt mere end 10 år på at forstå i USA. En superinteressant kombination, som vi er overbeviste om, at Lidl i Danmark kan løse, siger Martin Lindstrøm.

Styrker og svagheder

Sammen med marketingafdelingen og den nye indkøbsdirektør, Maria Lovecchio, skal Martin Lindstrøm blive klogere på Lidl Danmark gennem en lang række interviews af medarbejdere og kunder.

Det skal give et billede af kædens styrker og svagheder.

- Vi er en discountkæde, siger Jens Stratmann, adm. direktør i Lidl Danmark.

- Men vi ved også, at det handler om meget mere end det. For den lokale forankring i den enkelte by, vores dygtige medarbejdere i butikkerne og deres ’bagland’ i for eksempel indkøb og marketing spiller også en kæmpe rolle for kunderne – og dermed vores samlede forretning. Det er alle de mange delelementer og kulturen bag, som Martin skal fin-tune, siger han.

Arbejdet er allerede sat i gang, og der er indtil videre ikke sat nogen bagkant for samarbejdet med Martin Lindstrøm.

LÆS OGSÅ: Italiener sætter sig på en af de tunge poster i Lidl Danmark



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD