Lidl Danmark får hjælp af international brandingekspert
En brandingekspert med erfaring fra USA skal være med til at styrke profilen hos Lidl Danmark.
Ifølge Lidl Danmark selv går det faktisk meget godt i øjeblikket.
For at holde sig skarp har discountkæden nu fået hjælp af brandingeksperten Martin Lindstrøm, der har firmaet Lindstrom Company.
Hos den danske del af Lidl skal Martin Lindstrøm være med til at finde løsninger på tidens store udfordringer i detailhandlen.
- Detailscenen i Danmark har aldrig været under større forandring end nu. Det er en udvikling, der minder meget om det, vi i Lindstrom Company har oplevet på det amerikanske marked. Her vil forbrugerne på den ene side i stigende grad have lave priser uden kvalitetskompromiser - og samtidig er de desperate efter at støtte det lokale for at sikre et smil og god service, siger han.
- Balancen mellem 'lokal' og prisbevidsthed er noget, vi har brugt mere end 10 år på at forstå i USA. En superinteressant kombination, som vi er overbeviste om, at Lidl i Danmark kan løse, siger Martin Lindstrøm.
Styrker og svagheder
Sammen med marketingafdelingen og den nye indkøbsdirektør, Maria Lovecchio, skal Martin Lindstrøm blive klogere på Lidl Danmark gennem en lang række interviews af medarbejdere og kunder.
Det skal give et billede af kædens styrker og svagheder.
- Vi er en discountkæde, siger Jens Stratmann, adm. direktør i Lidl Danmark.
- Men vi ved også, at det handler om meget mere end det. For den lokale forankring i den enkelte by, vores dygtige medarbejdere i butikkerne og deres ’bagland’ i for eksempel indkøb og marketing spiller også en kæmpe rolle for kunderne – og dermed vores samlede forretning. Det er alle de mange delelementer og kulturen bag, som Martin skal fin-tune, siger han.
Arbejdet er allerede sat i gang, og der er indtil videre ikke sat nogen bagkant for samarbejdet med Martin Lindstrøm.
LÆS OGSÅ: Italiener sætter sig på en af de tunge poster i Lidl Danmark
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter