Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

L'EASY accepterer kæmpebøde

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 16 September 2014 kl. 11:10 af: Freja Thorbech

Elektronikkæmpen accepterer nu en stor bøde for vildledende markedsføring, men tager samtidig til genmæle.

L'EASY må nu til lommerne.

Forbrugerombudsmanden meldte i april elektronikkæmpen til politiet for vildledende markedsføring samt manglende og mangelfulde kreditoplysninger.

LÆS OGSÅ: L'EASY meldt til politiet

Det koster nu L'EASY en bøde på 600.000 kroner, som kæden har accepteret.

Sagen handler om, at L'EASY i flere tilbudsaviser fra 2013 og på sin hjemmeside ikke oplyste tydeligt nok om ekstragebyrer i forbindelse med køb af varer og lovpligtige kreditoplysninger i forbindelse med oplysninger om lån.

- Prisoplysninger er noget af det vigtigste i en reklame. L’EASY har i flere tilfælde ikke oplyst forbrugerne tydeligt nok om, at de ud over kontantprisen også skulle betale for at få leveret og installeret varen. Det er vildledende, siger forbrugerombudsmand Henrik Øe i en udtalelse.

Beklager menneskelige fejl

Hos L'EASY tager man bøden til efterretning.

- Vi betaler bøden og går ikke videre med sagen. Helt overordnet beklager vi de menneskelige fejl, der ligger til grund for hele forløbet. Det har på ingen måde været vores hensigt at gøre noget uklart. Det er dog vigtigt at bemærke, at bødens størrelse bliver beregnet efter markedsføringsomkostningerne ved den kampagne, hvor fejlen er sket. Derfor skal bødens størrelse ikke ses i forhold til forseelsen, men derimod til L’EASY generelt meget aktive annoncering og markedsføring, siger Peter Schou Jørgensen, adm. direktør i L’EASY, i en udtalelse.

Han tager samtidig afstand fra Forbrugerombudsmandens brug af ordet ”vildledning”.

- Jeg tror, at de fleste opfatter vildledning som en bevidst handling, og det er der under ingen omstændigheder tale om. Tværtimod, siger Peter Schou Jørgensen.

LÆS OGSÅ: L'EASY beklager markedsføringsfejl



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD