Landsdækkende kæde sælger mere - men indtjeningen dykker
Overskuddet er klart mindre end sidste år, men den adm. direktør holder fast på strategien, som også har ført salgsvækst med sig.
Hos BabySam, der har 30 butikker fordelt over hele landet, holder indtjeningen ikke niveauet i 2021/22.
Efter et blandet regnskabsår står BabySam tilbage med et overskud på godt fire millioner kroner efter skat. Det er væsentligt mindre end året før, men stadig længder bedre end i 2019/20 og 2018/19, hvor kæden indkasserede tocifrede millionunderskud.
- Som mange andre har vi oplevet inflationen gøre et indhug i indtjeningen, at varelagrene har været for høje og at kunderne har holdt sig tilbage igennem færre køb og lidt billigere produkter og højere andel af kampagner og tilbud, skriver den adm. direktør, Kenneth Nørgaard, på LinkedIn.
Holder sig til strategien
Ifølge direktøren får den ekstra modvind ikke BabySam til at stå af cyklen. Der skal i stedet trædes lidt hårdere, skriver han og fremhæver kædens strategi.
- Vores #omnichannel model fortsætter med at vise potentiale og udgør nu 10% af omsætningen og vokser med +30% ÅTD, hvilket betyder at det digitale salg nu udgør ~30% og stigende, skriver Kenneth Nørgaard.
Den samlede omsætning stiger med 11 procent til 636 millioner kroner. I årsrapporten tilskrives væksten øgede markedsandele og effekten af strategiens fokus på digitalisering og bedre kundeoplevelser.
- Inden regnskabsåret 2022/2023 slutter om 8 måneder vil vi have lanceret endnu flere #omnichannel initiativer der vil komme vores kunder til gode, skriver direktøren.
BABYSAM
Nettoomsætning
2021/22: 636.145 t.kr.
2020/21: 577.156
2019/20: 516.260
Normaliseret EBITDA
2021/22: 18.928 t.kr.
2020/21: 12.500
2019/20: 2.758
Årets resultat
2021/22: 4.100 t.kr.
2020/21: 18.952
2019/20: -31.060
Kilde: BabySam A/S, Årsrapport 1. oktober 2021 - 30. september 2022
LÆS OGSÅ: BabySam-direktør efter krævende år: Tallene lyver ikke
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter