Bagerkæde vokser markant og vil indtage USA
En dansk bagerkæde har åbnet et større antal butikker i 2017. Snart åbner kæden også i USA.
Lagkagehuset voksede med stormskridt i 2018. Ifølge en pressemeddelelse fra kæden steg omsætningen med 18 procent til 781 millioner kroner.
Bundlinjen gik godt nok tilbage og endte på 64 millioner kroner mod 91 millioner kroner i 2016.
Det skyldes dog, at bagerkæden har brugt en del ressourser på at åbne 19 nye butikker i England og Danmark. Især de fire nye butikker i England har kostet mange penge.
- Der er rigtig mange investeringer forbundet med den udenlandske ekspansion, vi foretager. En etablering i et andet land betyder blandt andet et stort træk på konsulentydelser, så vi er tilfredse med resultatet, som matcher vores forventning, siger administrerende direktør Jesper Friis i pressemeddelelsen.
I dag har Lagkagehuset 78 butikker. Kæden regner med at åbne den første butik i New York i løbet af efteråret.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter