Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Kunderne har et yndlingsværktøj i søgningen efter nye netbutikker

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 4 May 2023 kl. 11:49 af: Redaktionen

Når kunderne finder nye butikker på nettet, er det sjældent på grund af anbefalinger eller reklamer, viser opgørelse.

 

En anbefaling fra vennerne eller reklamer på nettet sender kun i begrænset omfang forbrugerne i favnen på nye netbutikker.

Det viser en opgørelse fra Dansk Erhverv.

På spørgsmålet om, hvordan forbrugerne finder frem til nye butikker på nettet, svarer 44 procent, at det er sket gennem en søgemaskine.

Anbefalinger fra omgangskredsen og reklamer på nettet bliver kun angivet som svar af henholdsvis 12 procent og 8 procent.

- Det kommer næppe som et stort chok for de fleste netbutikker, hvilket også kan ses i vores medlemsundersøgelse, der viser hvilke marketingkanaler, netbutikker vil bruge i 2023. Her står både Google Adwords og SEO generelt meget højt oppe på netbutikkernes prioriteringsliste, skriver Dansk Erhverv i en kommentar til undersøgelsen.

Sociale medier er den næstmest brugte vej til nye netbutikker. Den bliver brugt af 15 procent

LÆS OGSÅ: Væksten bremser op i den mest brugte netbutik herhjemme



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD