Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Krydderurtebutik satser på kvalitet og nærhed

Foto: pr-foto



Wednesday den 25 June 2014 kl. 05:40 af: Steffen Moses

Gartner Christen Olsen tog i 2011 chancen og åbnede en krydderurtebutik i København. Nu følger gartneren op med endnu en butik, og bag succesen gemmer sig gamle dyder som fokus på kunder og kvalitet.

Gartner Christen Olsen fra Torslunde ved København går imod den gængse tendens i gartneribranchen med flytninger til udlandet og fokus på at skære i omkostningsniveauet. Han har i stedet valgt at satse på særlige medarbejderprofiler, bedre kvalitetsprodukter og åbning af verdens første krydderurte-butikker.

- Branchen har i mange år været præget af et ensidigt fokus på pris, hvilket desværre har resulteret i, at flere af mine kollegaer enten har måttet lukke eller flytte gartneriet til udlandet, siger Christen Olsen i en pressemeddelelse og fortsætter:

- Vi stod tidligere i en situation, hvor vi enten måtte gå på kompromis med kvaliteten af vores krydderurter eller simpelthen finde på en ny løsning på vores altoverskyggende udfordringer, fortæller han.

Gartner Christen Olsen har valgt at åbne flere butikker med udsalg af egne krydderurter. En løsning, der på den ene side har givet en indsigt og indflydelse på hele værdikæden, men på den anden flere spændende udfordringer i den uvante rolle som retailer.

- Jeg tror på, at man generelt gerne vil have mere ’nærhed’ ind i shopping-oplevelsen. Det handler om, at kunne give kunden mere end de normalt forventer, når de handler. Man taler så meget om, at detailhandlere bliver udkonkurreret af nethandel. Men er det i virkeligheden ikke kun et spørgsmål om at finde ud af, hvad der har værdi for kunderne i de fysiske butikker, og så give kunderne det de efterspørger, siger han.

Klar strategi med butiksåbninger

Gartner Christen Olsen har en klar strategi med åbning af sine butikker. Han er overbevist om, at kunderne gerne vil handle hos den, der dyrker krydderurterne, som vi kender det fra de lokale gårde med dørsalg af egne afgrøder. Men fremhæver samtidigt, at i byområderne er der jo af gode grunde netop ikke de samme muligheder for kunderne. Og det er netop årsagen til, at han åbnede den første butik i Torvehallerne i København.

- Hver dag tog min oldefar ind på grønttorvet i København og solgte de krydderurter, som han selv havde skåret om morgen. Jeg ser det egentlig som om, jeg bare er tilbage, hvor min oldefar startede, siger Christen Olsen.

LÆS OGSÅ: Torvehallerne åbner for flere lokale varer



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD