Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Er søgemaskineoptimering relevant for den fysiske butik?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Læs bloggen her

Kriseramt discountkæde gør debut på dansk tv

Foto: Aldi



Torsdag den 2 maj 2019 kl. 10:42 - Kilde: Fødevarewatch - 0

Noget må gøres. Så nu går presset discountkæde i luften med sine første reklamer på dansk tv nogensinde.

Discountkæden Aldi kæmper fortsat med at knække koden til det danske marked, hvor det samlede tab lyder på svimlende 1,5 milliarder kroner gennem de seneste syv år.

Nu forsøger discountkæden sig med de første reklamer på dansk tv nogensinde. De skal gøre kål på forbrugernes fordomme, skriver Fødevarewatch på baggrund af en pressemeddelelse.

- En del af de danske forbrugere ved slet ikke, hvor meget vi har ændret os de seneste år. Vi har moderniseret butikkerne og øget fokus på friske og dansk producerede varer og økologi markant, siger Finn Tang ifølge Fødevarewatch. Han er adm. direktør i Aldi Danmark.

- Vores kvalitet har altid været højt, og vi er ikke uvant med at vinde store pris- og kvalitetstests, men vi skal være bedre til at formidle vores høje produktniveau til forbrugerne, og det håber vi, at denne reklamekampagne kan være med til, fortsætter han.

En bekostelig revitalisering

Sidste år fik discountkæden tilført 200 millioner kroner fra de tyske ejere til en større revitalisering.

- Vi skal flytte eller udvide 150 butikker. Enten er placeringen forkert, eller salgsarealet er for lille, sagde Finn Tang til Børsen i august. Han kom til Aldi i september 2017 og har siden set nærmere på butikkernes tilstand.

- Den analyse har vi fået afsluttet nu, og derfor ved vi, hvilke butikker der er fremtidssikret til det koncept, som vi gerne vil præsentere for hr. og fru Danmark, fortsatte han til avisen.

Tidligere har Aldi fået et trecifret millionbeløb til at forsyne sine butikker med blandt andet nye kassebånd og flaskeautomater.

LÆS OGSÅ: Aldi får millioner til en drastisk forandring af kæden

Læs hele artiklen på Fødevarewatch


Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD