Konkurrenter trækker på skuldrene over Dagrofas seneste påfund
Dagrofas beslutning om at forhandle løbende med leverandørerne har fået en afmålt modtagelse hos konkurrenterne.
Da Dagrofa i sidste uge annoncerede, at man fremover ville gå væk fra de årlige aftaler med leverandører og i stedet satse på at forhandle løbende, blev det kaldt et helt ny ting for branchen.
Men konkurrenterne på dagligvaremarkedet har svært ved at se det banebrydende i idéen, skriver Børsen.
Hos Coop giver udmeldingen fra Dagrofa ikke anledning til ændringer, og det samme gælder for Rema 1000.
- Vi skal ikke justere den model, vi arbejder med. Vi tager udgangspunkt i den enkelte leverandør og dens situation, og vi samarbejder på den bedste måde derfra, siger kommunikationschef Jonas Schrøder til Børsen.
- Det har vi altid gjort, og det gør vi fremadrettet. Vi har løbende dialog og udviklingssamtaler med leverandørerne. Meget af det er koncentreret i efteråret, men det er, fordi vi godt kan overskue det, siger han.
Løbende fohandlinger
I stedet for at sidde én gang om året og forhandle om faktorer, der med al sandsynlighed ændrer sig i løbet af året, skal Dagrofa i stedet forhandle løbende med producenter og leverandører.
Formålet med den nye samarbejdsform er at skabe større værdi for kunderne, forklarer kategoridirektør i Dagrofa, Michael Christensen.
- Verden, markedet og forbrugerne befinder sig et markant andet sted end for bare to år siden, og ændringerne går hurtigere nu end tidligere, siger han i en pressemeddelelse.
- Det skal vi som branche tilpasse os til. Vi skal være bedre, sætte ambitionen om at skabe et bedre ”Maddanmark” højere og agere hurtigere. Det vil vi og leverandørerne gøre sammen i et tæt, tillidsfuldt og fremadskuende samarbejde, siger Michael Christensen.
LÆS OGSÅ: Pristjek: I dette supermarked på nettet er mærkevarerne billigst
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Franchisemodel skal trække flere talenter til dagligvarekæde
Pristjek: I dette supermarked på nettet er mærkevarerne billigst
En af supermarkedernes nye konkurrenter bliver i Danmark
Amerikansk investeringsfond køber 16 supermarkeder for stort beløb
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter