Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Købmænd frygter skævvridning med ny afgift

Foto: detailfolk.dk



Friday den 21 December 2012 kl. 09:13

Den nye reklameafgift skævvrider konkurrencen, og de små butikker kommer til at betale prisen, mener De Samvirkende Købmænd.

Specialbutikkerne og de små købmænd bliver hårdt ramt at den netop vedtagne reklameafgift. 

Det mener De Samvirkende Købmænd (DSK), skriver epn.dk.

- De store kan nemmere flytte deres markedsføring fra en tilbudsavis til andre typer markedsføring. Det er altså vanskeligere for den lille dagligvarebutik, den lokale cykelhandler eller tøjbutik, siger Claus Bøgelund Nielsen, vicedirektør i DSK til epn.dk.

Reklameafgiften på de hustandsomdelte reklamer blev stemt igennem med et snævert flertal i Folketinget. Den betyder, at virksomhederne højst sandssynligt fra 1. januar 2012 kommer til at betale tre kroner per kilo hustandsomdelte reklamer. I 2014 vil det koste fire kroner for et kilo, men virksomhederne kan nøjes med at betale det halve, hvis reklamerne bærer det miljøvenlige EU blomstermærke.

LÆS OGSÅ: Så kom reklameafgiften

(epn.dk)



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD