Købmænd frygter skævvridning med ny afgift
Den nye reklameafgift skævvrider konkurrencen, og de små butikker kommer til at betale prisen, mener De Samvirkende Købmænd.
Specialbutikkerne og de små købmænd bliver hårdt ramt at den netop vedtagne reklameafgift.
Det mener De Samvirkende Købmænd (DSK), skriver epn.dk.
- De store kan nemmere flytte deres markedsføring fra en tilbudsavis til andre typer markedsføring. Det er altså vanskeligere for den lille dagligvarebutik, den lokale cykelhandler eller tøjbutik, siger Claus Bøgelund Nielsen, vicedirektør i DSK til epn.dk.
Reklameafgiften på de hustandsomdelte reklamer blev stemt igennem med et snævert flertal i Folketinget. Den betyder, at virksomhederne højst sandssynligt fra 1. januar 2012 kommer til at betale tre kroner per kilo hustandsomdelte reklamer. I 2014 vil det koste fire kroner for et kilo, men virksomhederne kan nøjes med at betale det halve, hvis reklamerne bærer det miljøvenlige EU blomstermærke.
LÆS OGSÅ: Så kom reklameafgiften
(epn.dk)
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter