Kæmper for at give Føtex et bedre image
Marketingdirektør arbejder på at give Føtex et bedre image blandt forbrugerne. Det handler både om bløde værdier og penge.
Supermarkedskæden Føtex er måske blevet opfattet som et sted, hvor mere blå værdier som købmandsskab er dominerende.
Sådan lyder analysen fra marketingdirektør Karin Sommer i et interview med Børsen, hvor hun taler om bestræbelserne på at give Føtex et bedre image. Det sker blandt andet gennem et større fokus på madspild og forbruget af plastik.
- Men det, jeg arbejder mest med, er at fortælle omverdenen, at vi via Salling Fondene faktisk donerer en god del af vores overskud til gode lokale formål. De sidste to år har vi doneret 12,5 mio. kr. til lokale formål rundt omkring i landet – f.eks. til en scene i Frederikshavns bymidte, der skal sikre mere liv i bykernen, siger Karin Sommer til Børsen.
Et andet eksempel er en donation på 250.000 kroner til en cirkelbro ved Mariager Fjord, som en lokal Føtex skaffede gennem Salling Fondene i slutningen af sidste år. Det fremgår af en artikel i Fjordavisen.
- I fire årtier har beboere og turister handlet hos os, og derfor føles det helt rigtigt, at vi nu kan give noget tilbage til lokalområdet. Jeg er overbevist om, at cirkelbroen bliver en kæmpe gevinst for Hobro, sagde varehuschef i Føtex Hobro Lars Lind, til lokalavisen sidste år.
LÆS OGSÅ: Medarbejdere i Salling Group får ekstra millioner i lønposen
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter