Kendt italiensk brand skruer op for satsningen i Danmark
Et af de kendte kaffemærker fra Italien åbner en dansk netbutik for at komme tættere på kunderne.
Den kendte kaffevirksomhed Lavazza styrker indsatsen herhjemme ved at åbne en dansk netbutik.
Ifølge en pressemeddelelse fra Lavazza gælder det om at komme endnu tættere på de danske kunder, som i stigende grad køber dagligvarer på nettet.
- Hos Lavazza er vi altid optaget af, hvordan vi sikrer vores kunder den bedst mulige service. Med vores online webshop vil vi give de danske forbrugere nye kaffeoplevelser, der tager udgangspunkt i netop deres købssituationer og præferencer, siger Tom Faurschou. Han er adm. direktør hos Lavazza Danmark.
- Samtidig udvider vi vores sortiment og tilbyder unikke produkter, som kun vil være tilgængelige på vores webshop. Vi gør det nemmere og mere bekvemt for forbrugerne. Dels med vores nye abonnementsmodel, der sikrer fast og gratis leverance, siger han.
Gennem de senere år har Lavazza haft held med at have det danske marked som indsatsområde. Kaffevirksomheden støtter sig til tal fra analysefirmaet Nielsen, der viser, at markedsandelen inden for kaffebønner er gået fra 3,9 procent i 2016 til godt 20 procent i slutningen af 2021.
Lavazza blev grundlagt i 1895 i Torino og er ejet af Lavazza-familien gennem fire generationer. Virksomheden er en af verdens største kaffeproducenter.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter