Kæde reklamerer for 'dødssyg plante med grimme blomster'
En ærlig reklame for en 'dødssyg plante' har givet en plantekæde stor opmærksomhed på de sociale medier. Noget der også kan mærkes i butikkerne.
Nogle gange kommer man længst med ærlighed.
Plantekæden Plantorama har i hvert fald scoret masser af goodwill på de sociale medier med en tekst i en tilbudsavis, der på ingen måde skjuler, hvad det er, kæden vil sælge.
- Dødssyg plante med meget grimme blomster og meget svær at passe, trods dette sælges den i stort antal hver gang vi kan skaffe den, lyder det under et billedet af orkidéen Fruesko i Plantoramas tilbudsavis (se billede).
Billedet er blevet delt på de sociale medier, og i et opslag på Instagram har det blandt andet fået mere end 8.000 'synes godt om'- tilkendegivelser. Og folk er begejstrede for kædens ligefremme budskab.
- Hvis de dog alle ku være så ærlige, skriver en bruger blandt andet i en kommentar.
Ikke en del af en større strategi
Ifølge netmediet Bite.dk kan Plantorama også mærke virakken fra de sociale medier i butikkerne i form af en større efterspørgsel.
Selv synes manden bag teksten, indkøbschef Morten Kappel, at planten er tudegrim, og han afviser, at reklamen er en del af en større reklamestrategi. Han valgte bare at skrive sandheden, siger han til Bite.dk.
LÆS OGSÅ: Årets mærkeligste iværksætter? Hader sit succesprodukt og sælger butikken efter få dage
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter