Plantekæde vil erobre nettet
En dansk plantekæde åbner nu deres egen webshop for at erobre større markedsandele online. Webshoppen er et led i en omfattende cross-channel strategi.
Have- og dyrecentret Plantorama, der er Danmarks førende forhandler af planter og haveudstyr, satser nu massivt på deres online tilstedeværelse. Med lanceringen af deres nye webshop, håber Plantorama på at erobre markedsandele og blive en afgørende spiller inden for salg af blomster og planter. Online-satsningen er en del af plantekædens cross-channel strategi, som udover webshoppen omfatter igangsættelse af en lang række aktiviteter, som skal understøtte kædens fysiske butikker.
- Ambitionen om at blive blandt de bedste på den digitale front skal blandt andet realiseres ved at tilbyde kunderne en fuldstændig sømløs retail oplevelse på tværs af kanaler med in-store anvendelse af websitet og digitalisering fra A-Z. Webshoppen skal være mere end en salgskanal. Den gode visuelle oplevelse og høje faglighed fra vores fysiske butikker skal skinne igennem digitalt, og webshoppen skal være en kilde til inspiration og vejledning, fortæller økonomichef, Torben Castenskiold, i en pressemeddelelse.
LÆS OGSÅ: Hvad betyder cross-channel for fremtidens detail?
Ønsker en afgørende online markedsposition
Til udviklingen af cross-channel strategien har plantekæden indgået samarbejde med det digitale bureau webdanmark.com. I tæt samarbejde med Plantorama skal det digitale bureau drive cross-channel strategien, udvikling af den nye webshop.
- I butikken vil kunden kunne se varerne og få dem tilsendt – en del varer hos Plantorama er jo tunge, så på den måde bliver det mere tilgængeligt for forbrugeren, forklarer partner hos webdanmark.com Kasper Holst til detailfolk.dk og tilføjer:
- Der vil også være mulighed for at man kan gå på nettet i butikken, samtidig kan man hjemmefra gå på nettet og bestille varer til afhentning i butikken.
LÆS OGSÅ: Klumme: Mobil markedsføring er et must for overlevelse
Plantorama er et dansk familieforetagende, som blev grundlagt af Søren Vang Christensen. Plantorama åbnede i 1987 og var i den allerførste tid en del af Gartneriet Skærgården. Et generationsskifte delte i sin tid gartneri og plantecenter i to selvstændige virksomheder. I dag har Plantorama otte store have- og dyrecentre fordelt over Jylland, Sjælland og Fyn.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter