Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Plantekæde vil erobre nettet

Foto: Plantorama.dk



Tuesday den 16 April 2013 kl. 15:20 af: Puk Holm Hansen

En dansk plantekæde åbner nu deres egen webshop for at erobre større markedsandele online. Webshoppen er et led i en omfattende cross-channel strategi.

Have- og dyrecentret Plantorama, der er Danmarks førende forhandler af planter og haveudstyr, satser nu massivt på deres online tilstedeværelse. Med lanceringen af deres nye webshop, håber Plantorama på at erobre markedsandele og blive en afgørende spiller inden for salg af blomster og planter. Online-satsningen er en del af plantekædens cross-channel strategi, som udover webshoppen omfatter igangsættelse af en lang række aktiviteter, som skal understøtte kædens fysiske butikker.

- Ambitionen om at blive blandt de bedste på den digitale front skal blandt andet realiseres ved at tilbyde kunderne en fuldstændig sømløs retail oplevelse på tværs af kanaler med in-store anvendelse af websitet og digitalisering fra A-Z. Webshoppen skal være mere end en salgskanal. Den gode visuelle oplevelse og høje faglighed fra vores fysiske butikker skal skinne igennem digitalt, og webshoppen skal være en kilde til inspiration og vejledning, fortæller økonomichef, Torben Castenskiold, i en pressemeddelelse.

LÆS OGSÅ: Hvad betyder cross-channel for fremtidens detail?

Ønsker en afgørende online markedsposition

Til udviklingen af cross-channel strategien har plantekæden indgået samarbejde med det digitale bureau webdanmark.com. I tæt samarbejde med Plantorama skal det digitale bureau drive cross-channel strategien, udvikling af den nye webshop.

- I butikken vil kunden kunne se varerne og få dem tilsendt – en del varer hos Plantorama er jo tunge, så på den måde bliver det mere tilgængeligt for forbrugeren, forklarer partner hos webdanmark.com Kasper Holst til detailfolk.dk og tilføjer: 

- Der vil også være mulighed for at man kan gå på nettet i butikken, samtidig kan man hjemmefra gå på nettet og bestille varer til afhentning i butikken.
 

LÆS OGSÅ: Klumme: Mobil markedsføring er et must for overlevelse

Plantorama er et dansk familieforetagende, som blev grundlagt af Søren Vang Christensen. Plantorama åbnede i 1987 og var i den allerførste tid en del af Gartneriet Skærgården. Et generationsskifte delte i sin tid gartneri og plantecenter i to selvstændige virksomheder. I dag har Plantorama otte store have- og dyrecentre fordelt over Jylland, Sjælland og Fyn.

 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD