Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Slå konkurrenterne med visuelt og interaktivt content [+3 eksempler]"

- Thomas Bogh, Bonzer
Læs bloggen her

Kapitalfonde smutter: Familie køber stor butikskæde

Foto: BabySam



BabySam A/S

Babysam sælger udstyr til babyer i 30 fysiske butikker og en netbutik.

Omsætning
2018/19: 534.097 (t.kr)
2017/18: 499.506
2016/17: 476.928

Primær drift
2018/19: -6.858 (t.kr)
2017/18: 12.084
2016/17: 15.003

Årets resultat
2018/19: -10.790 (t.kr)
2017/18: 11.735
2016/17: 32.592

Kilde: BabySam A/S, Årsrapport 2018/19

Fredag den 18 september 2020 kl. 11:01 af: Kristian Holgersen

Efter et længere tilløb har to kapitalfonde endelig fået solgt butikskæde. En familie med indgående kendskab til forretningen tager over.

Tilbage i 2017 fremlagde ejerne af Babysam planer om at sælge butikskæden, som i årene forinden havde været igennem lidt af en turnaround.

Først nu har de to kapitalfonde, Polaris og AAC Capital, fundet en køber til at overtage majoriteten af virksomheden. Der er tale om familien Jalsøe, som har været en del af Babysam siden 1973 og på forhånd var en del af ejerkredsen.

Ifølge direktøren for Babysam, Kenneth Willenbrack Nørgaard, får kæden nu en dedikeret ejer, som har planer om at blive siddende på lang sigt. Det skriver han i et privat opslag på LinkedIn, hvor de tidligere ejere også får venlige ord med på vejen.

- Som ejere har de støttet vores investeringer i at opbygge en stærk platform for vækst og rentabilitet. Viljen til at fortsætte med at investere fortjener respekt, skriver Kenneth Willenbrack Nørgaard på LinkedIn.

Tilbage efter finanskrisen

Polaris og AAC Capital overtog Babysam i 2008, som skulle vise sig at blive den første del af finanskrisen.

I de følgende år begyndte regnskaberne at vise betydelige tab - i 2010/11 lød underskuddet eksempelvis på godt 135 millioner kroner.

Siden lykkedes Babysam med at kæmpe sig tilbage og kunne i flere år høste solide bundlinjer. Den gode stime blev dog brudt i det seneste årsregnskab, som gælder for 2018/19, hvor underskuddet ramte 10,8 millioner. Toplinjen gik dog frem.

- Indtjeningen for året er negativt påvirket af en nedgang i salget til institutionsmarkedet, en aggressiv prisstrategi for fortsat at vinde markedsandele, investeringer i nye teknologiske platforme, der muliggør den sømløse kunderejse (omnichannel) samt optimering af supply chain for E-commerce, skriver ledelsen i årsrapporten.

- I de kommende år forventer vi, at yderligere digitalisering vil medvirke til at løfte kundeservice, konvertering og effektivitet til et nyt niveau med markant forbedret indtjening til følge, skriver ledelsen.

LÆS OGSÅ: Ejer vil sælge Magasin: Dansk gigant siger nej tak



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD