Kaffegigant: Nyt butikskoncept får verdenspremiere i København
I dag præsenterer kaffegigant et helt nyt butikskoncept. Det sker ved genåbningen af den københavnske flagskibsbutik.
København bliver første by i verden, hvor Nespresso kan præsentere sine kunder for et nyt butikskoncept med fokus på bæredygtighed.
Det sker ved genåbningen af flagskibsbutikken, som er flyttet til nye lokaler i det Indre København.
- Der er ingen tvivl om, at verdens øjne hviler på Danmark, og det mærker vi også i Nespresso, siger Gitte Sarlvit i en pressemeddelelse. Hun er ansvarlig for Nespressos PR og brand i Norden.
- Lige nu har vi et globalt samarbejde med den danske designer Louise Campbell og vores seneste magasin SO Nespresso-magasin handler om København og sætter fokus på særligt dansk gastronomi og bæredygtighed, siger hun og fortsætter:
- Og nu bliver København altså også den første by i verden med det nye Boutique-koncept - og det er vi naturligvis stolte af.
Tidens megatrend
Den nye butik kommer til at afspejle bæredygtighed, som på alle måder gennemstrømmer markedet lige nu. I Nespressos tilfælde gælder det i høj grad om genanvendelse af de kapsler, man bruger til at lave kaffen med.
- Vi bygger et genanvendelseshjørne, hvor kunder kan aflevere deres brugte kaffekapsler. Her vejes de, og kunden kan se hvor mange nye kapsler, der kan laves af dem via genanvendelse, siger Gitte Sarlvit.
- De færreste ved, at aluminium er 100 procent og uendeligt genanvendeligt. Vi fik, som én af de første virksomheder i Danmark, lov til at udvikle vores eget genanvendelsessystem for aluminium, og vi vil nu sætte endnu mere fokus på den cirkulære brug af metallet, fortsætter hun.
Butikken får samtidig et stort visuelt make-over med et caféområde, lyse farver og grønne planter. Adressen er Kristen Bernikows Gade 5 i København.
LÆS OGSÅ: Tobaksgigant åbner butik i lokalerne fra ikonisk café
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter