Jysk har succes med international kampagne
En special-indrettet lejlighed har fået Jysks kunder i flere lande til blandt andet at være interesserede eller meget interesserede i at handle hos Jysk.
Lars Larsens flagskib, Jysk-kæden, har succes med projektet ’Jysk Apartment’, som i efteråret blev testet af kunder i en række lande.
Det skriver Dansk Markedsføring.
Projektet er målrettet kunder i seks lande, hvor formålet er dels at ændre deres opfattelse af Jysk-kæden, dels at sikre møbelkæden en såkaldt Return on Advertising Spending (ROAS) på op til 9,5 på online-salg relateret til de involverede lande.
Omkring 27 millioner potentielle kunder har via de sociale medier kigget indenfor i den special-indrettede lejlighed, der var kampagnens omdrejningspunkt. En lejlighed i Aarhus, som udelukkende er indrettet med møbler og udstyr fra Jysk. Formålet var at vise, at Jysk ikke sælger ’billigt bras’, men derimod sælger bedre møbler og andre varer, skriver Dansk Markedsføring.
LÆS OGSÅ: Jysk gentager succesfuldt initiativ for unge
Derfor en succes
- Kontaktprisen blev betydeligt lavere end ved traditionel annoncering, og vi oplevede generelt, at forbrugerne var meget engagerede og interesserede i Jysk Apartment, siger Marketing Director hos Jysk Nordic, Michael Gade, til Dansk Markedsføring og udtrykker tilfredshed med projektets resultat.
Tracking af seernes efterfølgende handlinger viste, at mange forbrugere omsatte inspirationen fra videoen til køb på Jysks hjemmeside, ligesom en analyse viste, at 81 procent af de kunderne, der havde set Jysk Apartment-filmene, efterfølgende var interesserede eller meget interesserede i at handle hos Jysk.
LÆS OGSÅ: Sådan vil Jysk åbne mange butikker i hele verden
Læs hele artiklen på Dansk MarkedsføringFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter