Japansk mode-mastodont åbner stor butik i København
Det japanske svar på H&M gør alvor af sin skandinaviske satsning og åbner en dansk butik på tre etager til foråret.
Da japanske Uniqlo åbnede en tøjbutik i Stockholm tidligere på året, var det bare starten på en større skandinavisk satsning.
Nu er Uniqlo, som på mange måder er et japansk svar på H&M, nemlig klar til at gå ind på det danske marked, skriver flere danske modemagasiner.
- Vi ser frem til at introducere Uniqlo-brandet til danske forbrugere, der sætter pris på godt design, funktionalitet og høj kvalitet, fortsætter han.
Konsulenthuset Brand Financering kårede i 2017 Uniqlo til verdens sjette mest værdifulde modebrand med en værdi på 9,6 mia. dollar.
I Japan har Uniqlo over 800 butikker, mens tallet på verdensplan er 1.900. Af dem ligger 58 i Europa fordelt på Storbritannien, Rusland, Frankrig, Tyskland, Belgien og Spanien.
LÆS OGSÅ: Pludselig har international modekæde stort overskud i Danmark
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter