Irma klar til omfattende revitalisering af konceptet
Det er en af de mest gennemgribende forandringer i kædens historie, lyder meldingen fra Irma.
Med lanceringen af den helt nye strategi “Det Urbane Irma 2018-2022” sætter kæden - med egne ord - gang i en af de mest gennemgribende forandringer i kædens 132 år lange historie.
Det betyder blandt andet mindre fokus på at være traditionelt supermarked, shop-in-shops i andre butikker og en række lukninger, skriver Coop i en pressemeddelelse.
- Irma risikerer at blive ligegyldig, hvis ikke vi gør noget. Kunderne skal opleve, at Irma i praksis lever op til det, vi er kendt for: At være først, at være fræk, at være frontløberen i dansk dagligvarehandel, siger Irmas direktør, Søren Steffensen, som står bag strategien.
- Med de forandringer, der er i danskernes vaner og ønsker, skal et moderne Irma se anderledes ud i fremtiden, fortsætter han.
Sigter efter to kundertyper
Den nye strategi skal især ramme to typer af kunder: Idealisterne og madelskerne.
Førstnævnte går op i dyrevelfærd, økologi og plantebaseret mad, mens sidstnævnte fokuserer på smagen og madglæden. Fælles for dem begge er nysgerrighed, som bliver et kodeord for Irma fremover.
Det betyder omfattende investeringer i butikkerne - både ombygninger, moderniseringer og flere nyåbninger frem mod 2022.
- Kunderne kommer til at opleve, at deres Irma i højere grad er et madhus med et Irma-supermarked. Det betyder, at der vil åbne ”street-kitchen”/deli´er - med mange flere færdige madløsninger af høj kvalitet, siger Søren Steffensen.
- Der vil være specialafdelinger for vegetarer og veganere og der vil være langt flere varer, man ikke kan få andre steder. Irma skal igen være noget særligt, noget helt anderledes i forhold til andre dagligvarebutikker, siger han.
Irma-varer til hele landet
Strategien har et klart fokus på Storkøbenhavn, men Irmas egen linje af varer bliver også tilgængelig i resten af landet. Efter at være afprøvet i en række Coop-butikker, vil det være muligt at få et udvalg af varerne i Kvickly, SuperBrugsen og på Coop.dk.
- Der er Irma-elskere over hele Danmark. Ved at åbne ”butikker-i-butikken” kan vi styrke Irmas brand via de unikke Irma-varer og tilgodese kunderne uden for København, siger Søren Steffensen.
De første færdigombyggede Irma-butikker ventes klar i løbet af det kommende år. Hele planen er gennemført ved udgangen af 2022.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter