Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

International donutkæde sletter væsentlig del af sit navn

Foto: Facebook



Thursday den 27 September 2018 kl. 10:20 - Kilde: Flere medier

En rebranding barberer halvdelen af navnet væk hos kæmpe donutkæde, som har lukket to ud af tre danske butikker.

Hvis man ikke vil sættes i bås som en donutbutik, så er det lidt af en hæmsko, når der står Dunkin’ Donuts med kæmpe bogstaver på facaden.

Derfor kaster den amerikanske kæde halvdelen af sit navn i papirkurven. Tilbage står navnet Dunkin’, skriver flere amerikanske medier - herunder The Wall Street Journal og NBC News.

Allerede sidste år testede Dunkin’ Donuts navnet i staten Massachusetts. Det markerer en større rebranding af kæden, som skruer op for satsningen på kaffe og andre drikkevarer for at konkurrere med fx Starbucks.

Dunkin’ Donuts har 12.500 butikker i hele verden. Mange af dem ligger i USA, hvor navneskiftet træder i kraft ved årsskiftet. Endnu er der ingen dato for de internationale aktiviteter.

I 2015 åbnede Dunkin’ Donuts tre danske butikker, men kun en enkelt er stadig åben. Den ligger på Hovedbanegården i København, skriver Finans.

LÆS OGSÅ: Tiden er ved at løbe ud for amerikansk butiksgigant

Læs hele artiklen på Flere medier


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD