Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Butikkernes skæve valg-påfund: Dildoer og donuts afgør valget

Hos Dunkin' Donuts kan man lade den søde tand afgøre valget.
Foto: Facebook



Friday den 12 June 2015 kl. 11:45 af: Freja Thorbech

Sæt dit kryds med en dildo eller en donut. Flere danske butikker giver kunderne mulighed for bekende politisk kulør på alternative måder.

Man skulle ikke umiddelbart tro, at det var farven på en dildo, der var altafgørende.

Men op til det kommende Folketingsvalg i næste uge kan kundernes valg af farve på dildoer hos Sinful.dk afgøre den fremadstormende netbutiks "Sexvalg 2015". 

Kunderne kan altså vælge, om de helst vil have Helle Thorning Schmidt eller Lars Løkke Rasmussen med i seng.

Indtil videre er det de røde dildoer, der har været mest salg i. Med syv dage til valget fører den røde blok samlet set svagt med 50,9 procent af stemmerne.

Sinful.dk har lavet et interaktivt Danmarkskort med de enkelte valgkredse, hvor stemmerne hver dag bliver talt op. Og ser man i stedet på de enkelte valgkredse, er det tydeligt, at byboerne helst vil have den nuværende statsminster med i seng, mens befolkningen i de knap så tæt befolkede valgkredse går efter den blå dildo, der symboliserer Lars Løkke.

Bekend kulør med donuts og kaffe

Men hvorfor overhovedet lave meningsmålinger med dildoer?

- Vores mål med valgkampagen var i første omgang at se, om det overhovedet var muligt at få danskerne til at bekende kulør og tage deres politiske holdning med ind i soveværelset. Og det må man sige, det har været, siger Mathilde Mackowski, der er medejer af Sinful.dk og idékvinden bag kampagnen, i en udtalelse.

Sinful.dk er ikke den eneste detailhandler, der har taget valgkampen til sig og givet kunderne mulighed for at bekende kulør.

Også hos Dunkin' Donuts kan man købe valgdonuts, der med en rød eller blå farve symboliserer kundernes politiske ståsted.

Tidligere har vi her på detailfolk.dk også skrevet om 7-Eleven, der med et lignende tiltag gav kunderne mulighed for at vælge røde eller blå kopper til takeaway-kaffen.

LÆS OGSÅ: 7-Eleven giver valgsejr til rød blok i kreativ kaffe-afstemning



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD