Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Hvornår har du sidst sagt tak til en kunde?"

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
Læs bloggen her

Interessen for sort amokudsalg stiger





Fredag den 9 september 2016 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen - 3

Det årlige Black Friday-udsalg vinder særligt meget indpas hos forbrugerne i denne del af landet.

For ikke særlig mange år siden var Black Friday et ukendt fænomen i Danmark. Men sådan forholder det sig ikke længere. De danske forbrugere tager i stigende grad den amerikanske tradition til sig, viser en analyse fra spareportalen CupoNation.

Analysen tager udgangspunkt i danskernes søgevaner på Google. Her fremgår det tydeligt, at interessen for Black Friday stort set var ikke-eksisterende i 2010, mens kurven nu stiger betragteligt. Udviklingen bliver sammenlignet med interessen for en anden amerikansk tradition - Halloween. 

- De sidste par år har man set mange af de store spillere som Bilka.dk og Elgiganten.dk for alvor tage konceptet til sig, og lave målrettede kampagner mange måneder før dagen, for at gøre forbrugerne opmærksomme herpå, siger Mads Bukholt, managin director for CupoNation, i en pressemeddelelse.

Størst interesse i København

På landsplan er interessen størst i Københavnsområdet, mens jyderne tilsyneladende er mere forbeholdnne, viser analysen. Fordelt på regioner ser interessen således ud:

1. Region Hovedstaden (100 points)
2. Region Sjælland (83 points)
3. Region Nordjylland (79 points)
4. Region Syddanmark (76 points)
5. Region Midtjylland (69 points)

Black Friday ligger altid på dagen efter Thanksgiving, hvilket i år er den 25 november. Traditionen stammer oprindeligt fra USA, og handler i al sin enkelthed om, at butikkerne på sælger en masse varer til markant nedsatte priser for at få sorte tal på bundlinjen - deraf også navnet.

LÆS OGSÅ: Black Friday styrker november men ikke julesalg

 



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (3) har kommenteret



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Jeppe Tøgersen


13-09-2016 22:49

Det billede som analysen viser stemmer godt overens med den trafik vi fik på vores side sidste år.

Har skrevet et lille indlæg hvor man kan se hvordan trafikken fordeler sig rundt omkring i landet her.

Der er ingen tvivl om at Black Friday ender med at blive den største handelsdag i Danmark. Vi oplever ihvertfald en ret stor vækst i antallet af besøgende nu kontra sidste år.

Mvh,
Jeppe Tøgersen
Black Friday Danmark

 
Ole hansen


11-07-2017 12:59

Jeg giver dig kun ret. Black friday er ved at eksploderer her i europa. Jeg tror ikke at vi er nået det ypperste, det kommer til at vokse meget mere.

http://www.blackfridaydanmark.dk/

 
Henrik La Cour


26-04-2018 15:44

Spændende artikel, stadig super relevant selvom den har nogle år på bagen.
Og denne enorme og stigende interesse for den "sorte handelsdag" var jo ingen undtagelse i 2017, hvor det igen eksploderede.
Super interessant at følge med i 2018 og se hvad tallene lyder på til Black Friday i 2018.

Tak for en spændende artikel :-)

/Henrik

 

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD