Inflation giver populær app endnu mere medvind
Højere priser i supermarkederne ændrer forbrugernes adfærd. Det slår klart igennem hos virksomheden bag populær app.
Intet er så galt, at det ikke er godt for noget.
Det tyndslidte ordsprog passer måske meget godt på den stigende inflation, som i den senere tid har sendt prisen på dagligvarer i vejret.
Udviklingen betyder nemlig, at flere forbrugere skænker madspild en ekstra tanke eller to.
Ifølge en undersøgelse fra Epinion forventer 46 procent af landets forbrugere at reducere deres madspild, mens lige så mange forventer at købe flere datovarer. Det skriver Too Good to Go i en pressemeddelelse.
Hos Too Good to Go, der står bag madspildsappen af samme navn, mærker man tydeligt inflationen. De seneste fem måneder har virksomheden oplevet en stigning i tilkomsten af nye, betalende brugere i Danmark på 25 procent.
- Når priserne stiger så markant, som de gør i øjeblikket, bliver vi som forbrugere nødt til at forholde os til, hvordan vi får mest værdi for pengene, og hvordan vi kan få vores indkøb til at række længere. Og det smitter positivt af på både forbrugernes og forhandlernes madspild, siger Heidi Boye, landechef for Too Good to Go.
- Så selvom der er mange dårlige ting at sige om de stigende priser, er det trods alt positivt, og at de har øget vores respekt for mad og får os til at smide mindre ud, siger Heidi Boye.
Madspildsappen Too Good To Go blev lanceret i Danmark i 2016. Den har nu over 58 millioner brugere fordelt på 17 lande.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter