Ikea overvejer en Amazon-agtig platform
Topchefen for den svenske gigant lægger ny idé på bordet: En digital salgsplatform med plads til konkurrenterne.
Ikea overvejer at sælge sine varer side om side med konkurrenterne på digitale platforme. Det skriver Financial Times ifølge Berlingske.
Topchef Thorbjörn Lööf har endnu ikke lagt sig fast på en strategi, men målet er klart: Nethandlen skal ikke kun foregå på Ikeas egen hjemmeside.
Blandt mulighederne er aftaler med store giganter som Amazon og Alibaba, men også selv at skabe en fælles salgsplatform for møbelindustrien.
- Vi er altid i gang med at udforske, siger Thorbjörn Lööf til Financial Times.
I november 2018 kickstartede Ikea en større transformation, der skal ruste de blå-gule varehuse til fremtidens detailmarked. Det indebærer en satsning på den digitale tilstedeværelse, som Detailfolk tidligere har berettet om.
LÆS OGSÅ: Flere tusinde mister jobbet i fyringsrunde hos Ikea
Læs hele artiklen på BerlingskeFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter