IKEA i Instagram-succes: Fra 0 til 13.000 følgere
IKEA fik ved hjælp af en simpel kampagne kunderne til at lægge sit katalog på de sociale medier og fik samtidig øget sin følger-skare markant.
Det kan gå hurtigt, hvis først man får en god idé. Det kan IKEA Norge skrive under på.
Alle nordmænd modtager et IKEA-katalog i deres postkasser, men møbelkæden ville gerne have indholdet fra kataloget spredt på de sociale medier. Det fik IKEA til at udskrive en konkurrence, hvor kunderne kunne vinde det produkt, de allerhelst ville have fra kataloget, blot ved at tage et billede af den side i kataloget, hvor produktet optrådte. Herefter var det bare at lægge det på Instagram under hashtagget #IKEAKATALOGEN og samtidig hashtagge navnet på det konkrete produkt, man ønskede sig. Hver uge trak møbelkæden lod om, hvem der vandt drømmeproduktet.
Det betød, at man efter blot fire uger kunne scrolle igennem hele kataloget på Instagram. Samlet set havde IKEA, da man udskrev konkurrencen i efteråret 130.000 følgere på Facebook og Instagram med langt størstedelen på Facebook. Her er møbelkæden nu tæt på at runde 150.000 følgere, mens især Instagram-profilen har fået et boost. Her gik man ifølge retaildetail.eu fra stort set nul følgere til nu at have tæt på 13.000 og dermed til at være en af de mest populære Instagram-profiler i Norge.
Se en film om kampagnen i klippet nedenfor.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter