IKEA i global fremgang
Til trods for, at den svenske gigants årsregnskab først ligger klar til januar, løfter IKEA allerede nu lidt af sløret for årets udvikling.
Der bliver langet masser af møbler over disken i IKEA-varehuse over hele verden.
Den svenske gigant løfter i en meddelelse lidt af sløret for, hvordan finansåret 2014 er forløbet, selvom regnskabet først bliver offentliggjort i sin fulde form til januar.
Her kan IKEA melde om en samlet salgsfremgang på tre procent til 28,7 milliarder euro (cirka 214 milliarder kroner). Salget i sammenlignelige butikker, det vil sige butikker, der har været i drift i minimum et år, steg med 3,6 procent.
- IKEA koncernen fortsætter med at vokse, og jeg er glad for at se vækst i alle salgskanaler; i de eksisterende butikker, i antallet af nyåbnede butikker og i e-handlen. Vores salgsresultater viser, at folk over hele verden værdsætter vores udbud af billige og veldesignede boligindretningsprodukter, siger koncernchef i IKEA, Peter Agnefjäll, i en kommentar til tallene.
Vokser især i Kina
Det er især i Kina, at den svenske gigant har oplevet vækst, men også i Nordamerika og Europa går det fremad. Og koncernchefen er også positiv, når han ser fremad.
- Hvis vi ser fremad, ser jeg store muligheder for fortsat vækst. Vi er stadig små på mange markeder, vi har en stærk forretningsmodel og et fantastisk team af dedikerede medarbejdere, siger Peter Agnefjäll.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter