IKEA-tøjdyr skaffer en halv milliard til børn
I en årligt tilbagevendende kampagne donorer IKEA penge til alverdens børn for hvert solgte tøjdyr. Det er indtil nu blevet til en halv milliard kroner.
Salg af tøjdyr og børnebøger skal skaffe milliarder til alverdens børn.
IKEA har netop sat gang i sin årligt tilbagevendende tøjdyrskampagne, hvor møbelgiganten samler ind til Unicef og Red Barnet. Frem til den 4. januar donerer IKEA Foundation 1 euro til de to organisationer for hvert solgt tøjdyr eller børnebog i alle varehuse verden over.
Sidste år blev det til næsten 10 millioner euro, og i år håber IKEA på at kunne donere endnu flere penge til de to organisationer. Samlet set har den svenske møbelgigant siden 2003, hvor man første gang lancerede kampagnen, samlet 57 millioner euro - eller hvad der svarer til næsten en halv milliard danske kroner - ind. De er allesammen gået til at bane vejen for børns uddannelse.
- Vi har en vision om at skabe en bedre hverdag for de mange mennesker, det gælder i høj grad også børn fra både Danmark og resten af verden. Målet er gennem uddannelse at styrke børns rettigheder og bidrage til bedre levevilkår, og det mål kan vi bedst nå ved at alliere os med vores kunder og vores to faste partnere Unicef og Red Barnet, siger Corporate PR ansvarlig i IKEA Danmark, Tina Lindharth.
Danske kunder kan hjælpe lokalt
De danske kunder har også mulighed for at gå ned i deres lokale varehus og videredonere det tøjdyr eller den børnebog, de har købt. Herefter donerer det pågældende varehus tøjdyrene og bøgerne videre til lokale formål som blandt andet Børnehjælpsdagen og Rigshospitalets børne- og ungeprogram.
- I de fem byer, hvor vi har varehuse, ser vi det som vores pligt at bidrage til lokalsamfundet. Vi ønsker at være en god nabo, og en god nabo er klar med en hjælpende hånd, siger Tina Lindharth.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter