H&M-kunder skal stemme om CSR-millioner
Kunder og ansatte i den svenske modekæde kan bestemme, hvilke velgørende formål en donation på 500 millioner svenske kroner skal gå til.
Kunder og ansatte i modegiganten H&M kan nu være med til at bestemme, hvor i verden kædens Conscious Foundation skal sætte ind.
Stefan Persson familien, der er familien bag den verdensomspændende kæde, har doneret 500 millioner svenske kroner, eller hvad der svarer til omkring 425 millioner danske kroner, til H&M Conscious Foundation, der støtter velgørende formål i de områder, hvor H&M er til stede.
Det er de penge, som H&M nu lader ansatte og kunder bestemme over.
- Det er vores ansvar at have en positiv indvirkning på de lande, hvor vi opererer. Nu inviterer vi vores ansatte og kunder til at fortælle os, hvad de synes, H&M Conscious Foundation skal støtte. Det vil hjælpe os til at forstå, hvilke problemstillinger der bekymrer en stor gruppe mennesker over hele verden, siger Karl-Johan Persson, der er adm. direktør i kæden og bestyrelsesmedlem i H&M Conscious Foundation.
Eksperter har udvalgt kandidater
Fonden har med hjælp fra internationale eksperter udvalgt fem indsatsområder, som ansatte og kunder kan vælge imellem. De er rent vand, styrkelse af kvinders rettigheder, sikring af naturlige ressourcer og reduktion af fattigdom gennem selvstændighed.
På en dertilindrettet hjemmeside - makeadifference.hm.com - kan alle fra den 22. til den 29. oktober afgive deres stemme på netop det indsatsområde, som de finder vigtigst.
Når de tre vigtigste områder er udvalgt, vil fonden søsætte et samarbejde med tre anerkendte organisationer, der arbejde globalt med netop disse områder.
H&M Conscious Foundation blev oprettet i forbindelse med H&M's 60 års jubilæum i 2007. Fondens formål er at række udover modegigantens værdikæde og sikre en positiv og langsigtet forandring for mennesker og samfund i de områder, hvor H&M opererer.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter