Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

H&M-kunder skal stemme om CSR-millioner

Foto: detailfolk.dk



Monday den 21 October 2013 kl. 11:05 af: Freja Thorbech

Kunder og ansatte i den svenske modekæde kan bestemme, hvilke velgørende formål en donation på 500 millioner svenske kroner skal gå til.

Kunder og ansatte i modegiganten H&M kan nu være med til at bestemme, hvor i verden kædens Conscious Foundation skal sætte ind. 

Stefan Persson familien, der er familien bag den verdensomspændende kæde, har doneret 500 millioner svenske kroner, eller hvad der svarer til omkring 425 millioner danske kroner, til H&M Conscious Foundation, der støtter velgørende formål i de områder, hvor H&M er til stede.

Det er de penge, som H&M nu lader ansatte og kunder bestemme over.

- Det er vores ansvar at have en positiv indvirkning på de lande, hvor vi opererer. Nu inviterer vi vores ansatte og kunder til at fortælle os, hvad de synes, H&M Conscious Foundation skal støtte. Det vil hjælpe os til at forstå, hvilke problemstillinger der bekymrer en stor gruppe mennesker over hele verden, siger Karl-Johan Persson, der er adm. direktør i kæden og bestyrelsesmedlem i H&M Conscious Foundation.

Eksperter har udvalgt kandidater

Fonden har med hjælp fra internationale eksperter udvalgt fem indsatsområder, som ansatte og kunder kan vælge imellem. De er rent vand, styrkelse af kvinders rettigheder, sikring af naturlige ressourcer og reduktion af fattigdom gennem selvstændighed.

På en dertilindrettet hjemmeside - makeadifference.hm.com - kan alle fra den 22. til den 29. oktober afgive deres stemme på netop det indsatsområde, som de finder vigtigst.

Når de tre vigtigste områder er udvalgt, vil fonden søsætte et samarbejde med tre anerkendte organisationer, der arbejde globalt med netop disse områder.

H&M Conscious Foundation blev oprettet i forbindelse med H&M's 60 års jubilæum i 2007. Fondens formål er at række udover modegigantens værdikæde og sikre en positiv og langsigtet forandring for mennesker og samfund i de områder, hvor H&M opererer.

LÆS OGSÅ: H&M overvejer CSR-mærkning af tøj



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD