Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

I denne kæde får kunderne oftest dårlig frugt og grønt med hjem

Foto: detailfolk.dk



FAKTA

Andel af kunder, der inden for tre måneder har købt råddent frugt og grønt:

De tre værste:
01: Netto - 28 procent
02: Rema 1000 - 22 procent
03: Fakta - 21 procent

De tre bedste:
09: Kvickly - 16 procent
10: Menu - 15 procent
11: Irma - 9 procent

Kilde: YouGov ifølge BT.

Wednesday den 21 August 2019 kl. 06:00 - Kilde: BT

Ifølge en rundspørge skiller en discountkæde sig ud, når det kommer til at sælge dårligt frugt og grønt.

Gennem de seneste tre måneder har 28 procent af Nettos kunder købt frugt eller grøntsager, som viste sig at være rådne.

Helt så høj er risikoen ikke blandt landets øvrige dagligvarekæder, hvis man skal tro en rundspørge, som analyseinstituttet YouGov har foretaget for BT.

Tættest på kommer Rema 1000 og Fakta, hvor tallene ligger på henholdsvis 22 og 21 procent. Først på femtepladsen kommer en ikke-discountbutik.

Ifølge Brian Seeman Broe, landedirektør i Netto, har kæden ikke fået anmærkninger for dårlig frugt og grønt i 2019.

- Når det er sagt, så vil vi gerne gøre det bedre, og derfor har vi også stor fokus på vores frugt- og grøntafdelinger, når vi i disse år investerer to milliarder kroner i at opgradere vores butikker landet over, skriver han i en mail til BT.

LÆS OGSÅ: Discountkæde indfører frugt- og grøntposer til en femmer

Læs hele artiklen på BT


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD