Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Holch Povlsen efterlyser mere vækst i Bestseller: “Ikke tilfreds”

Foto: detailfolk.dk



FAKTA

Bestsellers årsregnskab

2017/18

  • Omsætning: 24,6 mia. kroner (+3,3 %)
  • Resultat før skat: 2,9 mia. kroner (+14,9 %)

Kilde: Bestseller

Friday den 23 November 2018 kl. 09:39 af: Kristian Holgersen

Toplinjen skyder i vejret og slår rekord. Men den vilde jubel udebliver. - Vi må og skal finde en vej til mere vækst, lyder det.

Godt nok har omsætningen aldrig været højere i Bestseller, men ifølge Anders Holch Povlsen, som ejer modekoncernen, går det simpelthen ikke hurtigt nok.

- Jeg er ikke tilfreds med væksten. Henover foråret og sommeren tabte vi momentum, siger han til Berlingske.

Udviklingen gælder både “wholesale, online og retail,” siger han til avisen, hvor det også fremgår, at koncernens børnetøj og herretøjsmærket Jack & Jones ikke har bidraget nok til væksten.

Retter vi blikket mod bundlinjen, som går næsten 15 procent frem, så er tonen straks mere positiv fra Bestseller-ejeren.

- Vi er glade for årets resultat, og vi er stolte af vores medarbejderes og deres indsats, siger Anders Holch Povlsen i en pressemeddelelse.

Masser af nye butikker

Allerede nu har Bestseller en plan for at komme op i omdrejninger.

- Vi har arbejdet fokuseret i årets løb med at skabe vækst, og vores målsætninger har ikke ændret sig. Vi må og skal finde en vej til at vækste mere, end vi gør i dag, siger Anders Holch Povlsen.

Han lægger i den forbindelse op til at investere mere i digitalisering og fremhæver et ønske om at få en skarpere online-forretning. Flere mursten er også en del af programmet.

- På samme tid planlægger vi at åbne 250 butikker i 2018/19. Hvis vi ikke holder os på tæerne, ender vi med at gøre livet svært for os selv, siger Anders Holch Povlsen i pressemeddelelsen.

Tilbage til start i Mellemøsten

Samtidig vælger Bestseller at gentænke hele forretningsmodellen i Mellemøsten, hvor modekoncernen gennem længere tid har tabt penge.

Det skridt kommer til at påvirke næste års nøgletal i en positiv retning, vurderer Anders Holch Povlsen i pressemeddelelsen.

- Vores samarbejde med partneren i Mellemøsten har stået på i 15-16 år, men har ikke udviklet sig tilfredsstillende de seneste par år, siger han til Finans.

- Det har vi taget konsekvensen af og afviklet i det lukkede regnskabsår. Partneren kører i en overgangsfase selskaber og butikker der, så vi er fri til at lægge en ny strategi i Mellemøsten, fortsætter han.

LÆS OGSÅ: Holch Povlsen får ros for sin seneste investering



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD