HK Handel: Hårdt for medarbejdere at stå til ansvar for prisfejl
Det er ofte de ansatte bag kassen, der må lægge ører til vrede kunders frustrationer, når de har betalt for meget for en vare. Og det går ud over arbejdsmiljøet, mener man i de butiksansattes fagforening HK Handel.
- De fleste kunder er søde til at tage klagen hen til informationsdisken eller lignende, men desværre oplever vi ofte, at salgspersonalet står for skud, hvis der er en fejl i systemet. Det er en hård belastning, fordi man oplever at blive skældt ud over en fejl man ikke selv har begået og ikke kan gøre noget ved, siger arbejdsmiljøkonsulent i HK Handel, Birte Haugaard, i en pressemeddelse.
Reaktionen fra HK Handel kommer efter gratisavisen 24timer torsdag morgen kunne fortælle historien om, at de ansatte i flere af Coops butikker beretter om, at dårlige it-.systemer er skyld i at mange kunder betaler for meget for tilbudsvarer.
Husk mennesket bag uniformen
Hos fagforeningen opfordrer man medlemmerne til at være professionelle over for en vred kunde og huske, at kritikken ikke går på medarbejderen personligt.
- Som kunde er man jo ikke sur på kasseassistent Dorthe Jensen, men derimod på den butik hun repræsenterer, siger Birte Haugaard, der i samme omgang kommer med en opfordring til kunderne:
- Men derfor vil vi alligevel gerne opfordre til, at man husker på, at der er et menneske bag uniformen, når man går i supermarkedet, siger hun.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter