Butiksansatte betaler prisen for dårlige it-systemer
Det er de butiksansatte, der må lægge ører til kundernes frustrationer, når supermarkedernes it-systemer ikke opdaterer kasseapparaterne med de nyeste rabatter og tilbud.
Det er noget som medarbejderne i Coops butikker ofte mærker. Det skriver gratisavisen 24timer, der har været på besøg i ti af Coops supermarkeder for at tale med medarbejderne.
- Vi oplever ofte, at folk bliver sure, og vi vil gerne undgå at få skældud, siger en Fakta-medarbejder til 24timer.
Kunderne betaler for meget
Avisens journalister optrådte som kunder, der gerne ville vide, om personalet oplevede problemer med tilbud på skilte, i tilbudsaviser, på tv og printannoncer, som ikke længere er tilbud, når kunderne skal betale ved kassen.
I samtlige 10 butikker berettede venlige, men ofte frustrerede medarbejdere om udbredte problemer, der især skyldes Coops hovedkontors it-system, der ofte ikke giver kasseapparaterne i butikkerne besked om, at varerne skal sælges til nedsat pris eller med mængderabat.
Sascha Amarasinha, kommunikations- og CSR-direktør i Coop, forklarer til 24timer, at man arbejder på at løse problemet.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter