Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

HK-kampagne går viralt





Wednesday den 18 January 2017 kl. 09:17 - Kilde: Dansk Markedsføring

En enkel test og en video med vejrudsigtens grand old man, Henrik Voldborg, har gjort HK-kampagne til et stort hit på sociale medier.

En ny kampagne fra HK har vist sig at være ganske populær. Fagforeningen ville gerne sætte fokus på, at folkepensionsalderen hele tiden skifter. Derfor udviklede de en lille test og en tilhørende video med den pensionerede vejrvært Henrik Voldborg, som nu er gået viralt. Det skriver Dansk Markedsføring.

Testen går i korte træk ud på, at man kan taste sin alder ind i et felt, og så udregner en algoritme, hvornår man sandsynligvis kommer til at skulle gå på pension. Testen skal illustrere den pointe, at det ikke er nemt at vide for almindelige danskere, hvornår de kan gå på pension, fordi pensionsalderen afhænger af, hvor længe politikerne regner med, at netop deres generation kommer til at leve.

- Vores primære mål var at vise vores medlemmer, at vi kæmper på deres vegne, når det kommer til pålidelighed og tilregnelighed. Det er to ting, som vi selv går op i at udøve for vores medlemmer - derfor vil vi gerne holde regeringen op på det samme, på vores medlemmers vegne, siger Birgitte Hougaard Pressechef ved HK.

Organisk vækst

I kampagnens første uge tog 60.000 mennesker testen og over 5.000 delte den.

Det interessante ved kampagnen er, at næsten 80 procent af trafikken kommer fra de testresultater, som folk har fået og har delt på nettet. Director of Insights and Analytics hos Revolt, Nick Bean, regner derfor med, at den organiske rækkevidde er nået op på 1 million personer. 

- Det, at vores medlemmer eller andre brugere deler indholdet, og at det derved popper op i vedkommendes venners news feed, er selvfølgelig meget stærkere og mere engagerende end, hvis det popper op via et sponsored post. Og derfor er det sharable og snackable element i den her kampagne selvfølgelig også afgørende faktorer for dens succes, siger Benjamin Jochum, der er Social Media Konsulent hos HK til Dansk Markedsføring.

Du kan tage testen her.

LÆS OGSÅ: Her er HK Handels udspil til lønforhandlingerne

Læs hele artiklen på Dansk Markedsføring


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD