HK-kampagne går viralt
En enkel test og en video med vejrudsigtens grand old man, Henrik Voldborg, har gjort HK-kampagne til et stort hit på sociale medier.
En ny kampagne fra HK har vist sig at være ganske populær. Fagforeningen ville gerne sætte fokus på, at folkepensionsalderen hele tiden skifter. Derfor udviklede de en lille test og en tilhørende video med den pensionerede vejrvært Henrik Voldborg, som nu er gået viralt. Det skriver Dansk Markedsføring.
Testen går i korte træk ud på, at man kan taste sin alder ind i et felt, og så udregner en algoritme, hvornår man sandsynligvis kommer til at skulle gå på pension. Testen skal illustrere den pointe, at det ikke er nemt at vide for almindelige danskere, hvornår de kan gå på pension, fordi pensionsalderen afhænger af, hvor længe politikerne regner med, at netop deres generation kommer til at leve.
- Vores primære mål var at vise vores medlemmer, at vi kæmper på deres vegne, når det kommer til pålidelighed og tilregnelighed. Det er to ting, som vi selv går op i at udøve for vores medlemmer - derfor vil vi gerne holde regeringen op på det samme, på vores medlemmers vegne, siger Birgitte Hougaard Pressechef ved HK.
Organisk vækst
I kampagnens første uge tog 60.000 mennesker testen og over 5.000 delte den.
Det interessante ved kampagnen er, at næsten 80 procent af trafikken kommer fra de testresultater, som folk har fået og har delt på nettet. Director of Insights and Analytics hos Revolt, Nick Bean, regner derfor med, at den organiske rækkevidde er nået op på 1 million personer.
- Det, at vores medlemmer eller andre brugere deler indholdet, og at det derved popper op i vedkommendes venners news feed, er selvfølgelig meget stærkere og mere engagerende end, hvis det popper op via et sponsored post. Og derfor er det sharable og snackable element i den her kampagne selvfølgelig også afgørende faktorer for dens succes, siger Benjamin Jochum, der er Social Media Konsulent hos HK til Dansk Markedsføring.
Du kan tage testen her.
LÆS OGSÅ: Her er HK Handels udspil til lønforhandlingerne
Læs hele artiklen på Dansk MarkedsføringFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter