Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Her har danske virksomheder flest følgere på sociale medier

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 30 May 2023 kl. 11:56 af: Redaktionen

En stor del af de danske forbrugere følger virksomheder og influencere på sociale medier, viser opgørelse.

Mere end hver tredje dansker (37 procent) følger virksomheder eller influencers på sociale medier, viser en opgørelse fra Dansk Erhverv.

I 2022 gjaldt det blot 34 procent.

Blandt de mange platforme er Instagram nu den mest populære at følge virksomheder og influencere på: Syv ud af 10 e-handlere har en profil der. Facebook er på andenpladsen, mens Tiktok hastigt er på vej frem.

Hos den lidt ældre generation er det gamle nyhedsbrev stadig populært.

- Du skal ikke undervurdere nyhedsbrevet. Det er populært hos rigtig mange forbrugere, og for butikkerne er det også en attraktiv kanal, fordi man ikke er påvirket af stigninger i annonce/platforms-priser, og så giver e-mails dig også den eftertragtede første-parts-data, siger Mathilde Møller, ekspert i sociale medier hos Dansk Erhverv.

LÆS OGSÅ: Sådan kan konkurrencer på sociale medier blive til ulovlig spam



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD