Her er de stærke vindere af årets Danish Retail Award
OM PRISERNE
- Danish Retail Award bliver uddelt af ZBC Detailgruppen, Dansk Erhverv og Dansk Handelsblad.
- Detailhandlens Fagprøvepris bliver uddelt af HK Handel og Dansk Erhverv.
Både talenter og etablerede kræfter modtog priser, da Danish Retail Award og Detailhandlens Fagprøvepris blev uddelt.
Tre stærke butikschefer kunne hyldes som vindere af Danish Retail Award ved gårsdagens prisoverrækkelse i Børsens historiske lokaler.
De får en tur til Singapore, hvor de kan opleve detailhandel i verdensklasse, skriver en af arrangørerne, ZBC Detailgruppen, på sin hjemmeside.
I det lille vinderfelt kommer to af butikscheferne fra landets store dagligvarekoncerner. Jonas Møller Christensen fra Kvickly i Albertslund fik prisen, fordi han er i en klasse for sig med sit lederskab og engagement.
- Han realiserer alt det, som Kvickly vil være kendt for: Den bedste kundeservice, evnen til nytænkning og inspirerende butikker, siger Kvickly-kædedirektør Allan Kristoffersen i en pressemeddelelse.
Morten Nyholm fra Føtex i Husum blev hædret for sin unikke måde at tænke i nye baner. Han har eksempelvis afholdt et modeshow og såkaldte smagedage.
Endelig kunne Jesper Høj Weidick modtage en pris for at have skabt gode salgsresultater og kunderelationer i sin Spejder Sport i Vejle.
Unge rollemodeller
Hvert år laver danske butikselever solide og gode fagprøver.
Nogle af dem af skiller sig ud ved at være unikke og fange tidens tendenser. De blev i går hædret med Detailhandlens Fagprøvepris, som undervisningsminister Merete Riisager (LA) var mødt op for at uddele.
- Vinderne er stærke rollemodeller og beviset på, at den personlige service og den gode oplevelse ikke er noget, man kan trække i en automat eller kode ind i en robot, sagde hun fra scenen, skriver Dansk Erhverv i en pressemeddelelse.
- Det er hårdt arbejde, viden og gode ideer, og det er eftertragtede evner inden for handel, fortsatte hun.
Her er vinderne af Detailhandlens Fagprøvepris
35-årige Camilla Groth Pejtersen, som er udlært hos Boghandler Kristian F. Møller i Aarhus, løb med førstepladsen og præmien på 25. 000 kroner.
I sin fagprøve fik hun en ung målgruppe i tale ved blandt andet at gøre brug af sociale medier, skolebesøg og læseevents.
- Det er bare vildt fedt, at man kan blande brancher og tage det bløde pædagogfag, som jeg kommer fra, og sætte det i spil i detailverdenen. Jeg er super stolt over, at mit arbejde er blevet lagt mærke til, siger Camilla Groth Pejtersen i en pressemeddelelse fra boghandleren.
Andenpladsen og 20.000 kroner gik til Karoline Møller Jeppesen. Hun er udlært hos Matas i Viby J og viste i sin fagprøve, hvordan fokus på et ukendt brand kan løfte salget.
Lena Munk er udlært i Magasins aarhusianske afdeling. Hun fik tredjepladsen og 15.000 kroner for at have iscenesat og brandet åbningen af en ny shop i fashionafdelingen.
LÆS OGSÅ: Åbnede sin første butik i år: Dansk tøjmærke vinder pris
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter