Hastigt voksende kæde lancerer franchise-koncept
Historien bag navnet
- Kamran bliver kaldt Chuck, og da vi skulle finde på et navn var vi igennem en masse forslag. Vi kom dog frem til Chuck & Cherry, for hvis man ser på kirsebær, så hænger de altid sammen. Sticking together, og det er lidt vores motto. Samtidig smager ting bedre, når man er sammen, og vi har to smagsvarianter i maskinerne, forklarer COO i Chuck & Cherry Yusef Mubeen om valget af navnet til den kæde, han har stiftet sammen med vennen Kamran Shabbir.
En hurtigt voksende kæde af frozen yoghurt-butikker fylder nu et år og lancerer et nyt franchisekoncept.
For præcist et år siden slog den første Chuck & Cherry-butik dørene op på Vesterbro i København.
Siden er det blevet til fire butikker rundt om i landet, og den hastigt voksende kæde, der har slået sig op på salget af frozen yoghurt, søger nu franchisetagere, der har mod på åbne Chuck & Cherry-butikker.
Det er Kamran Shabbir og Yusef Mubeen, der står bag Chuck & Cherry, og de to stiftere fungerer i dag som henholdsvis direktør og CCO. De første butikker driver de selv, men ønsket om at ekspandere yderligere har fået dem til at lancere et franchisekoncept, som de nu søger franchisetagere til.
- Vi søger først og fremmest nogen, der måske har prøvet at drive butik før og selvfølgelig har kapitalen og lysten til det og gerne vil springe ud i det, siger Yusef Mubeen til detailfolk.dk.
Vil gøre op med billigt udtryk
Det særlige ved lige netop Chuck & Cherry er ønsket om at gøre op med det billige udtryk, som mange frozen yoghurt-butikker har tillagt sig.
Derfor er Chuck & Cherrys butikker indrettet med komfortable siddepladser, æstetiske materialer, design og interiør som alt sammen skaber den helt rigtige atmosfære omkring frozen yoghurt. Målet er, at kunderne skal have lyst til at komme igen, på baggrund af den gode oplevelse og samtidig gøre frozen yoghurt til en helårsspise i Danmark.
Konceptet bygger på forskellige smagsvarianter af mælke/yoghurtis, der hver morgen produceres fra bunden. Derudover er der toppings til at komme ovenpå i form af chokolade, hjemmebagte brownies, nødder og friske frugter, som varierer alt efter sæsonen
Planer om ekspansion
I dag har Chuck & Cherry udover den første butik på Vesterbro også butik på Nørrebro, i shoppingcentret City 2 i Taastrup og i Aarhus. Det kommende år byder ikke på et mindre højt aktivitetsniveau for kæden, hvis det står til direktøren.
- Frozen yogurt er kommet til Danmark for at blive. Vi ønsker at styrke brandet yderligere med lancering af nye spændende produkter og etablering af nye butikker i samarbejde med kvalificerede franchisetagere, siger Kamran Shabbir.
Et konkret mål har man dog ikke sat sig, men Yusef Mubeen vil gerne sætte et ydmygt tal på ambitionen.
- Vi vil gerne have nord for de ti butikker inden for de næste fem år. Vi vil gerne have mange butikker, men det er ikke så meget antallet af butikker, der driver os, det handler mere om at finde de rigtige mennesker til at drive butikkerne, siger han.
Chuck & Cherry søger også efter franchisetagere til Sverige og Norge, men i første omgang er det Danmark, man har fokus på.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter