Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Hastigt voksende kæde lancerer franchise-koncept

Chuck & Cherry har fire butikker rundt om i landet.
Foto: Chuck and Cherry



Historien bag navnet

- Kamran bliver kaldt Chuck, og da vi skulle finde på et navn var vi igennem en masse forslag. Vi kom dog frem til Chuck & Cherry, for hvis man ser på kirsebær, så hænger de altid sammen. Sticking together, og det er lidt vores motto. Samtidig smager ting bedre, når man er sammen, og vi har to smagsvarianter i maskinerne, forklarer COO i Chuck & Cherry Yusef Mubeen om valget af navnet til den kæde, han har stiftet sammen med vennen Kamran Shabbir.

Monday den 11 May 2015 kl. 11:45 af: Freja Thorbech

En hurtigt voksende kæde af frozen yoghurt-butikker fylder nu et år og lancerer et nyt franchisekoncept.

For præcist et år siden slog den første Chuck & Cherry-butik dørene op på Vesterbro i København.

Siden er det blevet til fire butikker rundt om i landet, og den hastigt voksende kæde, der har slået sig op på salget af frozen yoghurt, søger nu franchisetagere, der har mod på åbne Chuck & Cherry-butikker.

Det er Kamran Shabbir og Yusef Mubeen, der står bag Chuck & Cherry, og de to stiftere fungerer i dag som henholdsvis direktør og CCO. De første butikker driver de selv, men ønsket om at ekspandere yderligere har fået dem til at lancere et franchisekoncept, som de nu søger franchisetagere til. 

- Vi søger først og fremmest nogen, der måske har prøvet at drive butik før og selvfølgelig har kapitalen og lysten til det og gerne vil springe ud i det, siger Yusef Mubeen til detailfolk.dk.

Vil gøre op med billigt udtryk

Det særlige ved lige netop Chuck & Cherry er ønsket om at gøre op med det billige udtryk, som mange frozen yoghurt-butikker har tillagt sig.

Derfor er Chuck & Cherrys butikker indrettet med komfortable siddepladser, æstetiske materialer, design og interiør som alt sammen skaber den helt rigtige atmosfære omkring frozen yoghurt. Målet er, at kunderne skal have lyst til at komme igen, på baggrund af den gode oplevelse og samtidig gøre frozen yoghurt til en helårsspise i Danmark.

Konceptet bygger på forskellige smagsvarianter af mælke/yoghurtis, der hver morgen produceres fra bunden. Derudover er der toppings til at komme ovenpå i form af chokolade, hjemmebagte brownies, nødder og friske frugter, som varierer alt efter sæsonen

Planer om ekspansion

I dag har Chuck & Cherry udover den første butik på Vesterbro også butik på Nørrebro, i shoppingcentret City 2 i Taastrup og i Aarhus. Det kommende år byder ikke på et mindre højt aktivitetsniveau for kæden, hvis det står til direktøren.

- Frozen yogurt er kommet til Danmark for at blive. Vi ønsker at styrke brandet yderligere med lancering af nye spændende produkter og etablering af nye butikker i samarbejde med kvalificerede franchisetagere, siger Kamran Shabbir.

Et konkret mål har man dog ikke sat sig, men Yusef Mubeen vil gerne sætte et ydmygt tal på ambitionen. 

- Vi vil gerne have nord for de ti butikker inden for de næste fem år. Vi vil gerne have mange butikker, men det er ikke så meget antallet af butikker, der driver os, det handler mere om at finde de rigtige mennesker til at drive butikkerne, siger han.

Chuck & Cherry søger også efter franchisetagere til Sverige og Norge, men i første omgang er det Danmark, man har fokus på.

LÆS OGSÅ: Ny dansk franchisekæde ser dagens lys



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD