H&M's årsregnskab viser svag fremgang
Den populære tøjgigant viser ikke den fremgang, der var forventet i forbindelse med en omfattende ekspansionsstrategi.
H&M har i 2012 har udvidet med 304 nye butikker, hvilket er medvirkende til en omsætningsfremgang på 11 procent. Det skriver H&M i fremlæggelsen af deres årsregnskab.
Resultatet skuffer analytikerne, der havde forventet større fremgang i forbindelse med årsregnskabet.
Særligt Kina og USA har været de primære nye markeder i fokus for H&M i 2012. Men på trods af at H&M har været godt hjulpet på vej af det store antal nyåbnede butikker, er omsætningen ikke steget så meget, som analytikerne havde forventet.
Et sløvt december-salg
Årsregnskabet følger tendensen for december-salget 2012, hvor man også havde forventet en større stigning omsætningen i forhold til de mange nyåbnede butikker.
LÆS OGSÅ: H&M skuffer trods fremgang
Men H&M har stadig planer om massiv ekspansion, og i 2013 skal der udvides til lande som Chile, Estland, Litauen, Serbien og Indonesien. Desuden vil H&M åbne afdelinger af koncernens mere luksuøse mærke, COS, i Oslo, Norge og Dubai.
LÆS OGSÅ: COS bider sig fast i Mellemøsten
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter