Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

H&M's årsregnskab viser svag fremgang

Foto: detailfolk.dk



Friday den 1 February 2013 kl. 06:40 af: Puk Holm Hansen

Den populære tøjgigant viser ikke den fremgang, der var forventet i forbindelse med en omfattende ekspansionsstrategi.

H&M har i 2012 har udvidet med 304 nye butikker, hvilket er medvirkende til en omsætningsfremgang på 11 procent. Det skriver H&M i fremlæggelsen af deres årsregnskab.

Resultatet skuffer analytikerne, der havde forventet større fremgang i forbindelse med årsregnskabet.

Særligt Kina og USA har været de primære nye markeder i fokus for H&M i 2012. Men på trods af at H&M har været godt hjulpet på vej af det store antal nyåbnede butikker, er omsætningen ikke steget så meget, som analytikerne havde forventet.

Et sløvt december-salg

Årsregnskabet følger tendensen for december-salget 2012, hvor man også havde forventet en større stigning omsætningen i forhold til de mange nyåbnede butikker.

LÆS OGSÅ: H&M skuffer trods fremgang

Men H&M har stadig planer om massiv ekspansion, og i 2013 skal der udvides til lande som Chile, Estland, Litauen, Serbien og Indonesien. Desuden vil H&M åbne afdelinger af koncernens mere luksuøse mærke, COS, i Oslo, Norge og Dubai.

LÆS OGSÅ: COS bider sig fast i Mellemøsten



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD